درمان چندین بیماری با آواز خواندن!

faateme1366
برای بسیاری از ما آخرین تجربه آواز خواندن بر می گردد به گروه سرود مدرسه! شاید به نظر کمی مضحک باشد، اما باید گفت آواز خواندن می تواند تأثیرات جالب و البته مثبتی بر روی سلامتی ما بگذارد. تأثیرات مثبت بر بیماری آلزایمر، کاهش افسردگی مخصوصا در سالمندان و کاهش دفعات زمین خوردن در آنها و ...همه از نتایج آواز خواندن مخصوصا به طور دسته جمعی هستند.

 کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی

خب! حداقل برای کسانی که از ترس زیاد رنج می برند، این طور است.

مطالعات نشان می دهد افرادی که آواز می خوانند خلق و خوی بهتری پیدا می کنند. تغییراتی همچون شادی بیشتر، اضطراب کمتر، افسردگی کمتر و به طور کلی زندگی بهتر ارمغان آواز خواندن است.

موثر در برقراری پیوند با دیگران

در طول تاریخ بارها دیده شده که آهنگ و سخن آهنگین تا چه حدی می تواند تأثیرگذار باشد.

آواز خواندن همچنین منجر به افزایش خلاقیت و ذوق عاطفی شده و می تواند در برقراری ارتباط با دیگران و استحکام پیوندهای عاطفی کمک کننده باشد.

کمک به ارتقای سیستم ایمنی بیماران سرطانی

بدیهی است که آواز خواندن یک درمان برای بیماری های تهدید کننده محسوب نمی شود، اما اخیرا یک مطالعه علمی نشان داده که این عمل می تواند کمکی برای درمان بیماری های سخت باشد.

در اثر آواز خواندن نوعی از ملکول های پروتئینی که نقش دفاعی در بدن ایفا می کند، به نام سایتوکین افزایش می یابد. این در حالی است که از سوی دیگر سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) بسیار کاهش می یابد و همه ی اینها دست در دست هم به ارتقای کیفیت سیستم ایمنی بدن و مبارزه بهتر با عوامل بیگانه از سوی بدن کمک خواهد کرد.

تأثیرگذار بر ارتقای سلامت قلب

آوازخوانی الگوی خاصی از تنفس را می طلبد. تنفس عمیق تر ولی آهسته تر از حالت عادی که می تواند سبب کند شدن ضربان قلب شود. این اتفاق دقیقا بر خلاف آن چیزی است که در ورزش یوگا اتفاق می افتد. اما هر دو عمل (یوگا و آواز خوانی) برای بهبودی ضربان و عملکرد قلب بسیار مهم است.

کمک به کاهش خروپف

در یک مطالعه با مقایسه ی افرادی که آواز می خوانند و افرادی که این کار را انجام نمی دهند مشخص شد که آواز خوان ها کمتر از دیگران در هنگام خواب، خروپف می کنند، حتی اگر عوامل محرک خروپف مانند سن و BMI بالا را داشته باشند.

هنگام که عضلات مجاری هوایی ما نرم و ضعیف هستند، به راحتی در هنگام خواب صدای خشن خروپف از این مجاری شنیده می شود اما تقویت آن ها مانند هر عضله ی دیگر مانع ایجاد این نوع اصوات آزاردهنده می شود. تمریناتی شبیه آواز خواندن می توانند عضلات مجاری تنفسی را تقویت کرده و خروپف را کاهش دهد.

کمک به افراد مبتلا به آسم

در واقع آواز خواندن به نوعی فانتزی نفس کشیدن است. آنچه که حیرت دانشمندان را به دنبال داشته، این است که این تنفس های آهسته و هدفمند در طول آواز خوانی می تواند مشکلات تنفسی را به حداقل برساند.

هنوز تحقیقات در این رابطه در مراحل اولیه است اما شواهدی که تا به حال وجود داشته نشان می دهد که آواز خواندن در بهبود عملکرد ریه و کاهش علائم آسم (در افراد مبتلا به آسم خفیف) موثر است.

منبع: تبیان

توصیه‌هایی برای زندگی بهتر با افسردگی!

ساخت وسیله ای برای درمان خروپف

5 خوراکی کنترل کننده آسم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ