سم‌زدایی بدن با لیمو

مهرناز زاوه
یکی از بهترین روش‌ها برای پاکسازی بدن، این است که غذاهای سوپرمغذی و سالم مانند لیمو بخورید که تمام مواد مغذی مورد نیازتان را برای سم‌زدایی طبیعی فراهم می‌کنند.

یکی از بهترین روش‌ها برای پاکسازی بدن، این است که غذاهای سوپرمغذی و سالم مانند لیمو بخورید که تمام مواد مغذی مورد نیازتان را برای سم‌زدایی طبیعی فراهم می‌کنند. می‌توانید آنها را در ترکیب با سایر غذاهای کامل برای یک روز پاک‌سازی کامل بدن بخورید و از طرفی سطح انرژی‌تان را هم افزایش دهید.
روز خود را با چای پاکساز آغاز کنید
صبح که از خواب بیدار شدید برای خودتان چای لیمو با زنجبیل درست کنید. برخلاف چای‌های لیموخشک که حین ذخیره شدن در بدن باعث کم شدن قدرت آنتی‌اکسیدانی‌شان می‌شود، سعی کنید چایتان را با لیموی تازه مخلوط کنید تا حسابی از خواص پاک‌ساز آن بهره‌مند شوید. بعد از مصرف این چای، سعی کنید در طول روز آب فراوان بنوشید تا بتوانید بدنتان را هیدراته نگه دارید و به روند پاک‌سازی بدن کمک کنید.
اسموتی سم‌زدا
لیمو را با برگ‌های سبزیجات برگ‌دار ترکیب کنید تا بتوانید این اسموتی را درست کنید. یک ساعت یا همین حدود بعد از بیدار شدن، این اسموتی لیمویی را بخورید. در این اسموتی می‌توانید هم از پوست لیمو و هم از خودش استفاده کنید، و این باعث می‌شود از طعم لیمو و خواص آنتی‌اکسیدان آن بهره‌مند شوید. اسفناج، وانیل، و دانه‌های انگور یا توت دارای آنتی‌اکسیدان‌های پاکساز هستند.
اسموتی پاکساز ترش و شیرین
-یک عدد لیو پوست‌کنده
-یک فنجان آب نارگیل
-یک فنجان زغال‌اخته یخ‌زده
-دو تا سه فنجان اسفناج تازه (یا هر نوع سبزیجات برگ‌دار دیگر)
-یک عدد خرما
-یک قاشق پودر وانیل و یا یک قاشق عصاره طبیعی وانیل
آب نارگیل، لیمو، خرما و سبزیجات را با سرعتی متوسط با هم ترکیب کنید و بعد زغال‌اخته و وانیل را به آن اضافه کرده و با سرعت بالا هم بزنید تا اسموتی‌ مورد نظرتان به دست آید.
فراموش نکنید که عدس هم منبع غنی پروتئین گیاهی بوده و خاصیت سم‌زدایی زیادی دارد. ناهاری که متشکل از سبزیجات همراه با پروتئین و فیبر موجود در عدس باشد شما را اشباع نگه می‌دارد و از طرفی آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون و عدس باعث سم‌زدایی بدن از مولکول‌های رادیکال آزاد می‌شود.
منبع: shape

با این غذاها کل بدن‌تان را سم‌زدایی کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ