آیا میگرن با بیماری‌های قلبی زنان در ارتباط است؟

jalalvand
پزشکان در یک بررسی جدید، زنان مبتلا به میگرن را از نظر استعداد ابتلا به مشکلات قلبی خطرناک مورد بررسی قرار دادند، که نتیجه آن را در مطلب زیر می خوانید.

در این بررسی آمده است زنانی که به سردردهای میگرنی مبتلا هستند نسبت به زنانی که دچار این عارضه نیستند بیشتر در معرض ابتلا به حمله قلبی و درد در ناحیه قفسه سینه قرار دارند.

محققان آمریکایی همچنین اظهار داشتند: میگرن در زنان نه تنها با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است بلکه احتمال مرگ ناشی از مشکلات قلبی را نسبت به زنان دیگر افزایش می‌دهد .

دکتر “ربکا بورک” یکی از محققان این مطالعه از دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون گفت: میگرن در مقایسه با دیگر فاکتورهای خطرزای شناخته شده همچون استعمال دخانیات، فشارخون یا کلسترول بالا نیز تاثیر کمتری در بروز بیماری‌های قلبی – عروقی دارد.

همچنین در مطالعه جدید، پزشکان به وجود ارتباط فزاینده بین میگرن و خطر سکته مغزی اشاره کردند.

در این بررسی اطلاعات مربوط به بیش از 115 هزار پرستار زن در طیف سنی 25 تا 42 سال مورد مطالعه قرار گرفت که حدود 17 هزار و 500 نفر از زنان دچار عارضه میگرن بوده‌اند.

به گزارش لایوساینس، این پرستاران مدت 20 سال تحت کنترل بودند که در نهایت مشخص شد زنان مبتلا به میگرن 50 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی بوده‌اند.

منبع: ایسنا

لینک مرتبط: قرص‌های ضد بارداری و بلای سردردهای میگرنی  

چرا در برخی زنان از بی حسی اپیدورال استفاده نمی شود؟

از این محرک‌های میگرن پرهیز کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ