ترفندهای ساده و سریع برای از بین بردن دردهای معمول-قسمت اول

مهرناز زاوه
یک تکه یخ بردارید و آن را به پشت دست‌های خود به خصوص در فاصله بین انگشت اشاره و انگشت شست خود بمالید؛ مطالعه محققان کانادایی نشان می‌دهد که این ترفند درد دندان را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

خوردن ۱۰ هات‌داگ در ۶ دقیقه یا خواندن آواز و آروغ زدن ممکن است دوستان‌تان را تحت تاثیر قرار دهد، اما هیچ کدام از آنها سودی برای شما ندارد. پس چرا از طریق آموزش کاری نکنید که سودی به همراه داشته باشد؟ شما می‌توانید با آموزش صحیح به بدن خود بیاموزید که با مشکلات روزمره دست‌وپنجه نرم کند.
این متن را بخوانید و دفعه بعد که دوستان‌تان شما را به چالش خوردن بستنی دعوت کردند، خونسردی خود را حفظ کنید.
درمان خارش گلو
وقتی ۹ ساله بودید، حتما با زیر بغل‌تان صدا در می‌آوردید. شما می‌توانید در سنین بالاتر هم از مزایای این بازی‌ها بهره‌مند شوید. غلغلک دادن گلو ممکن است باعث عق زدن شود، پس ارزشش را ندارد. اما یک راه بهتر برای رفع خارش گلو وجود دارد. گوش‌هایتان را بخارانید؛ وقتی عصب‌های گوش تحریک می‌شوند، باعث ایجاد یک رفلکس در گلو شده و اسپاسم عضلانی ایجاد می‌کنند.
تجربه شنیدن فراصوت
اگر در یک مهمانی خودمانی گرفتار یک فرد وراج شدید، گوش راست خود را به حرف‌های او بسپارید. به گفته محققان دانشگاه UCLA، گوش سمت راست عملکرد بهتری در پیگیری ریتم تند یک گفتگو دارد. اما اگر می‌خواهید با دقت بیشتری به آهنگ در حال پخش در آسانسور گوش دهید، بهتر است از گوش سمت چپ خود استفاده کنید. چون این گوش عملکرد بهتری در دریافت تن موسیقایی دارد.
رفع نیازهای اولیه
آیا نیاز به دستشویی دارید و سرویس بهداشتی دور و برتان نیست؟ به همسرتان فکر کنید. فکر کردن در مورد رابطه جنسی مغز شما را مشغول نگه می‌دارد و باعث می‌شود احساس ادرار نداشته باشید. 
عدم احساس درد
محققان آلمانی کشف کردند که سرفه کردن حین تزریق، درد ناشی از سوزن را کاهش می‌دهد. به گفته نویسنده اصلی این مطالعه، تاراس یوشنکو، سرفه کردن باعث ایجاد یک فشار موقت ناگهانی در کانال قفسه سینه می‌شود و شدت درد منتقله به نخاع را کنترل می‌کند.
تمیز کردن بینی گرفته
سودافید را کنار بگذارید. روش ساده‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تری برای درمان فشار سینوس وجود دارد: نوک زبان خود را به سقف دهان‌تان بفشارید، سپس با یک انگشت فاصله بین دو ابروی خود را فشار دهید. این کار باعث می‌شود استخوان خیش که بینی را به دهان متصل می‌کند، به سمت عقب و جلو حرکت کند.
خاموش کردن آتش بدون آب
این درمان پیشگیرانه را امتحان کنید: به سمت چپ خود دراز بکشید. آنتونی استارپولی، متخصص گوارش در دانشکده پزشکی نیویورک معتقد است بیمارانی که بر پهلوی چپ خود می‌خوابند، کمتر دچار ریفلاکس اسید می‌شوند. وقتی به پهلوی راست می‌خوابید، معده بالاتر از مری قرار می‌گیرد و باعث می‌شود غذا و اسید معده تا گلو بالا بیاید.
درمان دندان درد
یک تکه یخ بردارید و آن را به پشت دست‌های خود به خصوص در فاصله بین انگشت اشاره و انگشت شست خود بمالید؛ مطالعه محققان کانادایی نشان می‌دهد که این ترفند درد دندان را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. در واقع، عصب‌هایی که در فاصله بین این دو انگشت قرار دارند، باعث تحریک بخشی از مغز می‌شوند که سیگنال‌های درد در ناحیه صورت و دست‌ها را مسدود می‌کند.
برطرف کردن علامت سوختگی 
اگر به طور تصادفی انگشت خود را روی اجاق گاز سوزاندید، سریع دست‌تان را تمیز کنید و با دست سالم روی آن انگشت را بفشارید. کمپرس یخ درد شما را سریع‌تر تسکین می‌دهد، چون پوست سوخته بلافاصله به دمای عادی خود برمی‌گردد و دیگر تاول نمی‌زند.
کاهش فشار به پهلوها
اگر مثل اکثر مردم وقتی می‌دوید، با حرکت پای راست‌تان نفس می‌کشید، فشار مضاعفی به کبد خود وارد می‌کنید. این فشار باعث کشیدگی دیافراگم و درد پهلو می‌شود. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است با حرکت پای چپ‌تان نفس بگیرید.
منبع: health

اشتباهات رایج هنگام خوابیدن که پیرتان می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ