مراقبت‌های قبل و بعد استخر برای بیمار نشدن!

faateme1366
همه افراد هنگام شنا باید مراقب پوست خود باشند زیرا در مطب‌ها با بیماری‌های پوستی‌ای روبرو می‌شویم که با استخر رفتن بیمار مرتبطند.

در استخرهای بزرگ با همه سختگیری‌های بهداشتی باز هم ممکن است بهداشت آب به خوبی رعایت نشود. گرچه سعی می‌شود با اضافه کردن مواد ضدعفونی‌کننده مثل کلر این مشکل جبران شود ولی همان کلر هم می‌تواند به پوست و حتی چشم‌ها صدمه بزند. همچنین تعداد زیاد شناگران و احتمال داشتن بیماری‌های پوستی، ویروسی و میکروبی باعث می‌شود انتقال هر نوع بیماری‌ای اعم از پوستی، عفونی، چشمی و… آسان‌تر شود. شایع‌ترین بیماری‌های پوستی منتقله از راه استخر از گروه قارچ‌ها هستند که معمولا در کشاله ران و لای انگشتان ایجاد می‌شوند.

     غیر از اگزماها و حساسیت‌های پوستی ناشی از آب استخر، بیماری‌های ویروسی که سردسته آنها زگیل است هم می‌توانند باعث ایجاد بیماری پوستی در بیمار شوند. این بیماری در محیط مرطوب به راحتی از طریق تماس منتقل می‌شود. گاهی هم بیماران از قبل دچار ضایعات پوستی هستند که بعد از شنا در استخر تشدید می‌شود. مثال بارز ‌آن خشکی‌های پوستی و بیماری اگزماست. همه افراد برای اینکه دچار مشکلات پوستی نشوند، حتما باید بعد از استخر با آب و شامپوی مناسب بدن را شست‌وشو دهند و بدن را با حوله شخصی تمیز خشک کنند زیرا مرطوب ماندن پوست بعد از اتمام استخر مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند. افرادی که پوست خشکی دارند باید از مواد مرطوب‌کننده استفاده کنند.

منبع: هفته نامه سلامت

با سیر زگیل‌تان را برطرف کنید

دستتان به شما میگوید چه بیماری ای دارید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ