5 نوشیدنی متنوع اسفناج برای کاهش وزن+ طرز تهیه

faateme1366
لاغری به روش های سالم یکی از آرزوهای میلیون ها نفر در سرتاسر جهان است. اگر شما هم به دنبال تناسب اندام هستید و در عین حال حاضر نیستید به هر قیمتی به هدفتان برسید و اهل قرص های لاغری و رژیم های دردسرساز نیستید این مطلب به دردتان می خورد.

اسفناج یک سبزی ساده و بی ادعا است که در ترکیب با دیگر مواد کم کالری مفید کاهش وزن را سرعت داده و به پاکسازی بدن کمک می کند. در این مطلب شما را با نوشیدنی های سالمی آشنا می کنیم که پایه ی آن ها اسفناج و البته دیگر ترکیبات سالم است. لطفاً با ما همراه باشید.

امروزه علم ثابت کرده است که اضافه وزن و چاقی مفرط دو عامل اصلی بروز بیماری های قلبی، مشکلات جریان خون و دیابت هستند. علاوه بر این اضافه وزن همچنین روی اعتماد به نفس و روابط اجتماعی فرد نیز تأثیر می گذارد. خوشبختانه برخی عادت های سالم هستند که از بروز چاقی پیشگیری کرده و باعث تحریک متابولیسم بدن می شوند. استفاده از اسفناج یکی از روش های سالم و کم هزینه برای رسیدن به این هدف است. با وجود اینکه نمی توانید به صرف مصرف اسفناج انتظار معجزه داشته باشید اما مطمئن باشید مصرف این سبزی کم کالری در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم بهترین مکمل برای لاغری است.

چرا اسفناج به لاغری کمک می کند؟

قبل از آشنایی با روش تهیه ی نوشیدنی های اسفناجی باید بدانید که این سبزی حاوی میزان زیادی فیبر است که به هضم غذا کمک کرده و مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می دارند. اسفناج همچنین حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان، پروتئین ها و چربی های سالم است که باعث کاهش کلسترول، فشار خون بالا و بهبود جریان خون می شوند. گفتنی است که این سبزی پرخاصیت حاوی 93 تا 95 درصد آب است که باعث تامین آب بدن و پاکسازی آن می شود. در واقع مصرف این سبزی می تواند به دفع توکسین ها از بدن کمک کرده و با فعال کردن متابولیسم به چربی سوزی کمک کند. در ادامه با روش تهیه ی نوشیدنی های لاغرکننده با پایه ی اسفناج بیشتر آشنا می شوید.

نوشیدنی اسفناج، آناناس و انبه

این نوشیدنی طبیعی منبع انرژی بوده و کارایی جسمی و روحی بدن را در طول روز بالا می برد. میزان بالای آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در این نوشیدنی با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از پیری و نابودی سلول های بدن پیشگیری می کند.

مواد لازم

انبه رسیده   1 عدد

اسفناج        60 گرم

آناناس         3 برش

موز رسیده   2 عدد

آووکادو         نصف یک عدد

شیر نارگیل  125 میلی لیتر

روش تهیه

انبه و آناناس را خرد کنید. اسفناج را با دقت بشویید و موزها را نیز خرد کنید. مواد را داخل میکسر بریزید و نصف آوکادوی پوست کنده و شیرنارگیل را نیز به آن اضافه کنید. تمام مواد را به مدت چند دقیقه میکس کنید تا یکدست شود. این نوشیدنی را برای صبحانه میل کنید. نوشیدن آن هر هفته حداقل سه مرتبه توصیه می شود.

نوشیدنی اسفناج، پرتقال و کیوی

تنها یک لیوان از این نوشیدنی سه برابر میزان ویتامین C توصیه شده را وارد بدن می کند. علاوه بر این منبع فیبر، آهن و دیگر ترکیبات مغذی است که به کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک می کند.

مواد لازم

اسفناج   30 گرم

پرتقال      2 عدد

کیوی       3 عدد

آب          100 میلی لیتر

روش تهیه

پرتقال و کیوی را پوست کنده و خرد کنید. سپس آن ها را داخل میکسر ریخته و اسفناج شسته و تمیز را نیز به آن اضافه کنید. در نهایت نصف لیوان آب را نیز افزوده و مواد را میکس کنید. این نوشیدنی را به صورت ناشتا و بلافاصله بعد از آماده کردن نوش جان کنید.

نوشیدنی اسفناج، هلو و موز

ترکیب اسفناج، هلو و موز یک نوشیدنی فوق العاده ای به دست می دهد که انرژی زا بوده و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات تصفیه کننده ی بدن هستند. مصرف این نوشیدنی علاوه بر کاهش وزن برای درمان بیماری های التهابی و یبوست نیز مفید است.

ترکیبات لازم

اسفناج      30 گرم

هلو           2 عدد

موز            1 عدد

آب پرتقال    2 قاشق غذاخوری  

شیر بادام   125 میلی لیتر

روش تهیه

هلو و موز را خرد کنید و به همراه اسفناج داخل میکسر بریزید. آب پرتقال و شیر بادام را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی میکس کنید تا یکدست شوند. این نوشیدنی را بین وعده های غذایی میل کنید تا گرسنگی را از بین ببرد.

نوشیدنی اسفناج، ماست و طالبی

شاید ترکیبات آن کمی ناموزون به نظر برسد اما این نوشیدنی منبع کلسیم، ویتامین C، لوتئین و دیگر مواد مغذی است که به کاهش وزن بدون گرسنگی کشیدن کمک می کنند. اگر به دنبال کسب انرژی هستید و می خواهید مواد زائد تجمع کرده در روده ها از بین بروند حتماً این نوشیدنی را در برنامه ی غذایی تان بگنجانید.

ترکیبات لازم

ماست طبیعی      نصف لیوان معادل 120 گرم

طالبی شیرین       نصف لیوان

اسفناج                30 گرم

شیر نارگیل           1 تا 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه

ترکیبات اشاره شده را در میکسر ریخته و به طور کامل میکس کنید. این نوشیدنی کرم دار را در وعده ی صبحانه یا به صورت میان وعده نوش جان کنید.

نوشیدنی اسفناج، سیب و بروکلی

بیشترین مزیت این نوشیدنی کم کالری در میزان فیبرهای موجود در آن است. فیبرها به کنترل احساس گرسنگی و دفع مواد زائد و چربی ها از بدن کمک می کنند.

مواد لازم

سیب         1 عدد

اسفناج       30 گرم

بروکلی       50 گرم

لیموترش     1 عدد

آب             125 میلی لیتر

روش تهیه

سیب را خرد کرده و به همراه اسفناج، بروکلی و آب لیموترش در میکسر بریزید و مواد را به طور کامل میکس کنید. آب را اضافه کنید تا نوشیدنی تان رقیق باشد و بلافاصله آن را میل کنید. اگر دنبال نتیجه ی بهتر هستید حتماً آن را به صورت ناشتا میل کنید.

منبع: تبیان

نوشیدنی های معجزه‌آسا برای کاهش وزن سریع

تمام فواید این نوشیدنی محبوب گرم!

آب کردن چربی ها فقط با یک نوشیدنی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ