آقایان این 7 علامت را حتما جدی بگیرید!

faateme1366
آقایان عزیز برخی علائمی که بدن بروز می دهد برای سنجش میزان خونسردی یا شجاعت شما نیست. این علائم سیگنال هایی است که بدن به دلیل بروز مشکل یا اختلالی در خود ارسال می کند.

یک واقعیت عجیب در مورد آقایان وجود دارد: اینکه به این سادگی ها دکتر نمی روند. البته نمی توان گفت این واقعیت در خصوص همه آقایان صدق می کند، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها اینگونه اند.

اما آقایان عزیز برخی علائمی که بدن بروز می دهد برای سنجش میزان خونسردی یا شجاعت شما نیست. این علائم سیگنال هایی است که بدن به دلیل بروز مشکل یا اختلالی در خود ارسال می کند. کاهش فشار یا پرتاب ادرار، نفس نفس زدن، دردهای شکمی، زردی صورت و غیره جزو این علائم هستند. خوشبختانه اکثر این علائم خوش خیم و بی خطر هستند، اما در برخی موارد نشان دهنده مشکل جدی در بدن می باشند.

در این مطلب شما را با هشت علامتی که نیاز به بررسی پزشکی دارد بیشتر آشنا می کنیم. البته قصدمان ایجاد نگرانی و استرس نیست، ولی می خواهیم تلنگری بزنیم تا نسب به سلامتی تان توجه بیشتری داشته باشید.

دردهای شکمی

چند عامل برای بروز دردهای شکمی وجود دارد. یبوست مزمن که در اثر مصرف برخی داروها یا عادت های غذایی بد ایجاد می شود، عاملی برای دردهای شکمی محسوب می شود.

زخم معده که در اثر هلیکوباکترپیلوری یا مصرف برخی داروها مانند آسپیرین و غیره ایجاد می شود، عامل دیگری برای دردهای شکمی است.

علاوه بر موارد ذکر شده، دیورتیکولیت که وجود عفونت در جداره روده ها است نیز باعث بروز آبسه و دردهای شکمی می شود. بنابراین نباید از کنار دل دردهای مزمن به راحتی گذشت.

کاهش فشار یا پرتاب ادرار

فشار کم ادرار می تواند نشانه بزرگی خوش خیم پروستات باشد که در آقایان شایع است. این مسئله باعث می شود که فشار پرتاب ادرار کاهش پیدا کند و ادرار به صورت قطره قطره دفع شود. فردی که دچار این مشکل می شود هنگام تخلیه مثانه احساس ناراحتی می کند.

البته یادتان باشد که این مشکل می تواند علل دیگری نیز داشته باشد. آسیب های وارده به عصب ها و عضلات کنترل کننده عملکرد مثانه و انقباض و تنگی مجاری ادراری نیز می تواند عاملی برای کاهش پرتاب ادرار باشد. در هر حال اگر دچار این مشکل شده اید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا مشکل تان بررسی شود.

وجود توده در ناحیه ی بیضه ها

لازم است که آقایان به طور مرتب بیضه ها را بررسی کنند. این کار با لمس این نواحی انجام می شود. لمس هر نوع برآمدگی یا توده ای می تواند علامت وجود کیست باشد. اگر این توده داخل پوست کیسه بیضه و نه خود بیضه ها باشد، خوش خیم است. در این صورت صحبت از کیست اپیدیدیم یا هیدروسل (آب آوردن بیضه) به میان می آید. اپیدیدیم بخشی از بیضه است. بعد از اینکه اسپرم ها توسط بیضه ها تولید می شوند وارد کانال اپیدیدیم شده و پس از عبور از آن، وارد لوله منی می شوند.

عامل دیگر وجود توده در بیضه ها می تواند به خاطر واریس ها باشد. واریس ها رشد عروقی بیضه ها را کاهش داده و به صورت توده ای با لبه های نامنظم و کمابیش شل بروز می کنند.

جدی تری علت بروز توده، سرطان بیضه است. در اغلب موارد تومور توسط خود بیمار کشف می شود که به صورت توده ای سفت، گره مانند، بدون درد و در یکی از بیضه ها لمس می شود. این توده از بین نمی رود و اندازه آن در طول رشدش از چند میلی متر تا چند سانتی متر متغیر است.

در هر صورت اگر در بیضه ها برآمدگی یا توده غیرعادی لمس کردید، لازم است که مشکل را با پزشک متخصص در میان بگذارید.

خستگی غیرعادی

اگر حتی بعد از استراحت کافی نیز احساس خستگی غیرعادی دارید، نسبت به وجود چند مشکل هوشیار باشید. خستگی غیرعادی می تواند نشان دهنده ی وضعیت پیش از دیابت باشد. کربوهیدرات های دریافت شده از مواد غذایی به جای جذب شدن در سلول ها و تولید انرژی، در خون باقی می مانند. در این صورت نیز انرژی لازم برای بدن تولید نمی شود و مدام احساس خستگی می کنید.

آپنه خواب یعنی قطع موقتی تنفس در طول خواب که ممکن است چندین مرتبه در طول شب اتفاق بیافتد نیز در خواب اختلال ایجاد کرده و باعث خستگی روزانه می شود.

علاوه بر این لازم است که غده تیروئیدتان را بررسی کنید. کم کاری تیروئید یعنی تولید نشدن کافی هورمون های تیروئیدی باعث ایجاد خستگی و بروز چاقی می شود. توجه داشته باشید افسردگی نیز از همان ابتدای صبح خستگی را به جان تان می اندازد.

متاسفانه رشد یک تومور سرطانی نیز می تواند باعث برهم خوردن عملکردهای حیاتی بدن شده و به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن، خستگی مزمن ایجاد شود.

نفس نفس زدن هنگام انجام فعالیت های بدنی

اگر با انجام فعالیت های بدنی به تنگی نفس می افتید، احتمالا پای یک بیماری تنفسی در میان است که ریه ها، برونش ها، پرده ی جنب یا همان غشای داخلی ریه و قفسه سینه را درگیر می کند و ممکن است مزمن شود. در این صورت می توان به برونشیت مزمن، آمفیزم (بیماری مزمن ریوی) و آسم اشاره کرد. ریه ها در طی پیشرفت بیماری و به تدریج از انجام مسئولیت خود یعنی اکسیژن رسانی خون ناتوان می شوند.

علاوه بر این ابتلا به سرطان ریه نیز می تواند عاملی برای ایجاد مشکلات تنفسی شود.

این مشکل به تدریج و در طی پیشرفت سرطان بیشتر می شود تا جایی که بیمار حتی در حین استراحت نیز مشکل تنفسی پیدا می کند و نفس نفس می زند.

بیماری های قلبی نیز عاملی برای نفس نفس زدن هستند. قلب و ریه ها دو عضو حیاتی بدن محسوب می شود که عملکرد آنها با هم مرتبط است. در صورت بروز مشکل در عملکرد قلب مانند موارد مربوط به نارسایی قلبی، ضعف قلب، آنژین قفسه سینه و فشار خون بالای کنترل نشده مشکلات تنفسی به وجود می آید و فرد دچار تنگی نفس می شود.

رنگ زرد

زرد شدن رنگ صورت و پوست می تواند نشان دهنده هپاتیت ویروسی باشد که به دلیل التهاب موقت کبد ایجاد می شود.

وجود سنگ کیسه صفرا نیز ممکن است باعث مسدود شدن مجاری صفراوی شده و مانع از رسیدن صفرا به روده شود. در این صورت نیز رنگ صورت و داخل چشم ها به زردی می زند.

ابتلا به سرطان کبد نیز از دیگر عوامل زرد شدن رنگ صورت است. اگر تومور، مجاری صفراوی را مسدود کرده باشد زردی بیشتر می شود. در این صورت رنگ پوست و حتی چشم ها نیز زرد می شود. این علامت زمانی بروز می کند که سرطان در مرحله پیشرفته قرار گرفته باشد.

از دیگر علل زردی پوست می توان به بیماری مالاریا و برخی انواع کم خونی اشاره کرد.

گلودرد طولانی مدت و لکه های سفید یا قرمز در دهان

خیلی از آقایان گلودرد و سرفه را بسیار بی اهمیت و ناشی از سرماخوردگی می دانند. اما متاسفانه گلودرد مزمن یکی از نخستین علائم سرطان در ناحیه گلو محسوب می شود. گلودردهایی که بیش از سه هفته ادامه دارند و نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم می شوند باید مورد بررسی دقیق پزشکی قرار بگیرند. معمولا سیگاری ها و افرادی که الکل زیادی مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان گلو قرار می گیرند.

علت بروز لکه های سفید یا قرمز می تواند ناشی از ابتلا به سرطان دهان باشد. وجود آفت دهان که میلی به بهبودی ندارد و پلاک های سفید یا قرمز در داخل دهان و در ناحیه مخاط آن می تواند نشان دهنده وجود یک تومور باشد.

یادتان باشد که گلودرد طولانی مدت می تواند به دلیل برخی بیماری ها مانند ناهنجاری در ناحیه غده تیروئید و بیماری هایی در کل منطقه گوش،حلق و بینی نیز بروز کند. بنابراین توصیه می شود نسبت به مشاهده علائم غیرعادی بی تفاوت نباشید و آنها را مورد بررسی پزشکی قرار دهید تا خیال تان راحت شود.

منبع: تبیان

مردان پس از جدایی به این بیماریها دچار میشوند!

نخستیـن پیونـد موفـق آلـت تناسلـی مردانـه

زنان در ایران چاق ترند یا مردان؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ