۱۵ راهکار برای اینکه خودتان را گول بزنید که سیر هستید-قسمت اول

مهرناز زاوه
آیا از آن دسته آدم‌هایی هستید که پس از تمام شدن یک وعده غذایی به وعده غذایی بعدی خود فکر می‌کنند؟ در این مقاله به شما می‌آموزیم که با کنترل بدن و مغزتان را گول بزنید که به غذای بیشتری نیاز ندارید.

آیا از آن دسته آدم‌هایی هستید که پس از تمام شدن یک وعده غذایی به وعده غذایی بعدی خود فکر می‌کنند؟ در این مقاله به شما می‌آموزیم که با کنترل بدن و مغزتان را گول بزنید که به غذای بیشتری نیاز ندارید. خیلی‌ها بین وعده صبحانه تا ناهار احساس گرسنگی می‌کنند و به پرخوری روی می‌آورند. بنابراین بهتر است از یک رژیم تخصصی برای کنترل اشتهای‌تان استفاده کنید.
۱.قبل از هر وعده غذایی یک سیب بخورید
سیب یک میوه ترد، آبدار و کم‌کالری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. تحقیقات نشان می‎‌‌دهد خوردن یک سیب قبل از صرف غذا، مقدار کالری‌های دریافتی از آن وعده غذایی را کاهش می‌دهد. این مسئله در مورد میوه‌های دیگر هم صدق می‌کند. یک سوپ کم‌کالری و پر‌سبزی یا یک سالاد کم‌کالری هم به شما کمک می‌کند کالری کمتری دریافت کنید. جولینا هور، متخصص تغذیه گیاهی و نویسنده کتاب «راهنمای رژیم غذایی گیاهی» معتقد است که انتخاب مواد غذایی سالم به شما کمک خواهد کرد.
۲.کمی آجیل بخورید
ترکیب کامل فیبر، پروتئین و چربی موجود در انواع آجیل به شما احساس سیری و رضایت می‌بخشد و کمک می‌کند که در وعده‌های غذایی خود کالری کمتری مصرف کنید. شما می‌توانید هر روز یک مشت آجیل بخورید. بادام فوق‌العاده است، اما اگر عاشق کاشو یا بادام‌زمینی هستید، همان را بخورید!
۳.از خوراکی‌های تُرد استفاده کنید
شرمنده، اما چوب شور و چیپس حساب نیستند. جویدن سبزیجات ترد مانند هویج و کلم کمی طول می‌کشد. علاوه‌‌براین، این سبزیجات آب زیادی دارند و یک خوراکی کم‌کالری محسوب می‌شوند. وقتی در حال جویدن غذا هستیم، به مغزمان زمان می‌دهیم که با ارسال سیگنال‌هایی به بدن نشان دهد که مواد غذایی در راهند. وقتی این فرآیند آغاز می‌شود، سریع‌تر احساس سیری خواهیم کرد. خوردن غذاهایی که به جویدن بیشتری نیاز دارند، احساس سیری را تضمین خواهند کرد.
۴-بین وعده‌های غذایی‌تان مایعات بدون کالری بنوشید
تشنگی می‌تواند باعث احساس گرسنگی شود، در حالی‌که شاید تنها به کمی مایعات نیاز دارید. سعی کنید به اندازه نیمی از وزن خود در مقیاس پوند آب بنوشید و مثلا اگر ۱۵۰ پوند وزن دارید، ۷۵ پوند در روز آب بنوشید. اگر ورزش می‌کنید یا در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنید، آب بیشتری بنوشید. چای سبز، سیاه، سفید، اولانگ و گیاهی نیز گزینه‌های مناسبی هستند، چون شما را از انواع بیماری‌ها مصون نگه می‌دارند و کالری زیادی ندارند. آیا تا به حال شنیده‌اید که ورزشکاران به اندازه ۱۰ پوند در هفته وزن کم می‌کنند؟ کلی چوی، نویسنده کتاب «شکم تخت در ۷ روز با چای» معتقد است که افراد لاغر اندام سر نوشیدن چای قسم می‌خورند!
۵.بشقاب‌های بزرگ را کنار بگذارید
وقتی صحبت از سالم غذا خوردن و ماندن در مسیر کاهش وزن به میان می‌آید، نحوه چیدمان مواد غذایی در پیش چشم‌های شما اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. معمولا مقدار مواد غذایی مصرفی به اندازه بشقاب بستگی دارد. بنابراین، یک بشقاب کوچک‌تر به طور طبیعی باعث خواهد شد که غذای کمتری بخورید. به این ترتیب، وقتی بشقاب خالی شد می‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا گرسنه هستیم یا نه و اگر هستیم، دوباره چقدر غذا بکشیم.
۶.همه چیز را کوچک‌تر کنید
اگر به این فکر هستید که بشقاب سالادتان را کوچک‌تر کنید، بهتر است بقیه چیزها را هم در نظر بگیرید. همیشه از ظروف کوچک‌تر استفاده کنید و نوشابه‌های بدون کالری خود را در لیوان‌های کوچک‌تر بنوشید. این کار باعث می‌شود احساس کنید که بیش از نیازتان غذا و نوشیدنی مصرف کرده‌اید.
۷.روی فیبر تمرکز کنید
فیبر به واسطه آبی که دارد، حجم زیادی از معده را اشغال می‌کند؛ از این رو، با ارسال سیگنال‌هایی به مغز به شما احساس سیری می‌بخشد. بنابراین می‌توانید با مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر کالری کمتری مصرف کنید و سیر بمانید. انواع تمام سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات، آجیل، دانه‌ها، گیاهان و ادویه‌جات سرشار از فیبر سیرکننده هستند. اما مراقب فیبرهای مضر باشید! برخی از خوراکی‌های حاوی فیبر مانع از کاهش وزن می‌شوند.
منبع: eatthis

۱۱ روش کاربردی برای دستیابی به اهداف تناسب اندام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ