چگونه از سفیدشدن موها در جوانی پیشگیری کنیم؟

faateme1366
دانه‌های کنجد سیاه در درمان موهای خاکستری بسیار مفید عمل می‌کند، زیرا این گیاه فعالیت ملانوسیت را تحریک کرده و منجر به تولید بیشتر ملانین می‌شود. دانه‌های کنجد سیاه سرشار از پروتئین، آهن، مس، منیزیم و فسفر بوده و به همین دلیل باید به تناوب مصرف شود

سفید شدن پیش از موعد موها در سنین بین 20 تا 30 سالگی به مشکلی رایج تبدیل شده است که اغلب ناشی از استرس، ورم سینوس‌ها، مسائل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، نوسانات هورمونی، اختلالات تیروئیدی و سرماخوردگی‌های شدید است.

بهرنگ مو برگرفته از ملانین بوده و در صورتی که از میزان آن کاسته شود، مو به رنگ سفید یا خاکستری تبدیل می‌شود. فعالیت رنگدانه‌ها با کاهش سن کمتر شده و بدن نیز کمتر آن‌ها را تولید می‌کند.

سفید یا خاکستری شدن موها در جوانی امروزه به مشکلی نسبتا شایع بین جوانان تبدیل گشته که البته با روشی طبیعی قابل بهبود است. در ابتدا باید انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ید، آهن، ویتامین B و مس را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا مانع پیشروی مشکل شوید.

در ادامه نکاتی را به شما گوشزد خواهیم کرد که به شما در بهبود وضعیت موهایتان از نظر فعالیت رنگدانه‌ها کمک خواهند کرد.

انگور گوسبری هندی

نام دیگر این انگور آملا است که به ریزش مو، خاکستری شدن پیش از موعد موها و موخورگی کمک می‌کند. این میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان بوده و به همین دلیل خواص ضد پیری قدرتمندی دارد. شما می‌توانید این میوه را به سادگی مصرف کنید و یا روغن آن را به سرتان بمالید.

برگ گیاه کاری

برگ گیاه کاری به بدن شما در تحریک رنگدانه‌های مو کمک می‌کند. البته باید آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب موجب تقویت مو نیز می‌شود. برای تهیه این ترکیب کافی است کمی روغن نارگیل را داخل ظرف ریخته و چند برگه کاری را نیز به آن اضافه کنید. سپس این دو را بجوشانید. ترکیب به دست آمده را به موهایتان مالیده و اجازه دهید بین 30 تا 45 دقیقه روی آن بماند. در نهایت می‌توانید موهایتان را آب بکشید.

حنا

حنا باعث تقویت و تیره‌تر شدن موها می‌شود. این ماده طبیعی از دیرباز در ایران مورد استفاده قرار گرفته و شیوه استفاده از آن کاملا رایج است. البته شما می‌توانید از کمی قهوه آسیاب شده نیز در آن استفاده کنید. این پروسه را یک یا دو بار در ماه انجام دهید.

آب‌لیمو و روغن نارگیل

روغن نارگیل خواص بی‌شماری دارد. این روغن می‌تواند رشد موها را تحریک و با آلودگی‌ها مبارزه کند. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای بدن از جمله موها مفید است.

شما باید سه قاشق آب‌لیمو را با کمی روغن نارگیل مخلوط کرده و ترکیب این دو را به موهایتان بمالید و سپس پوست سرتان را ماساژ دهید. یک ساعت بعد موهایتان را با شامپو بشویید. این کار حداقل هفته‌ای یک بار انجام دهید.

آب پیاز

آب پیاز در این زمینه می‌تواند کمک فراوانی کند. برخی از محققان بر این باورند که خاکستری شدن موها به علت تجمع هیدروژن پروکسید در پایه مو است. آب پیاز منجر به تولید کاتالاز می‌شود. کاتالاز آنزیمی است که تقریباً در همهٔ موجودات زنده یافت می‌شود. این آنزیم در اکثر اندام‌های بدن یافت می‌شود. این آنزیم آب اکسیژنه را به اکسیژن و آب تجزیه می‌کند. بنابراین شما می‌توانید پوست سرتان را کمی ماساژ داده و سپس اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی سرتان باقی بماند. در نهایت موهایتان را آب بکشید.

چای سیاه

چای سیاه مو را براق و نرم می‌کند. شما می‌توانید دو قاشق غذاخوری چای سیاه را داخل مقداری آب (به اندازه یک فنجان) ریخته و اجازه دهید بجوشد. سپس یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس ترکیب را پس از خنک شدن به موهایتان مالیده و اجازه دهید 20 دقیقه بر روی آن باقی بماند. نیازی نیست موهایتان را با شامپو بشویید؛ آب کافی است.

گیاه تاج خروس

این گیاه می‌تواند رنگ طبیعی را به موها بازگرداند. علاوه بر آن از ریزش مو و سفید شدن آن نیز جلوگیری می‌کند. ابتدا موهایتان را بشویید. سپس عصاره گرفته شده از برگ گیاه تاج خروس را روی مو و پوست سرتان مالیده و چند دقیقه بعد نیز آن را آب بکشید.

دانه‌های کنجد سیاه

دانه‌های کنجد سیاه در درمان موهای خاکستری بسیار مفید عمل می‌کند، زیرا این گیاه فعالیت ملانوسیت را تحریک کرده و منجر به تولید بیشتر ملانین می‌شود. دانه‌های کنجد سیاه سرشار از پروتئین، آهن، مس، منیزیم و فسفر بوده و به همین دلیل باید به تناوب مصرف شود.

منبع: عصر ایران

بررسی باورهای رایج پوست و موی چرب!

تیروئید پرکار مقصر سفیدی مو!

داروهایی که ریزش مو می آورند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ