برطرف کردن پف زیر چشم با شیر

a.mahammadi
برای رفع پف زیر چشم که ظاهر خوبی نیز ندارد، می توان از شیر استفاده کرد. از این ماده از زمان های قدیم برای رفع و درمان مشکلات متعدد پوستی استفاده می شود.

در برخی افراد کم خوابی باعث ایجاد پف زیر چشم و ظاهر خسته می شود.البته علل دیگری نیز مانند کمبود خواب، خستگی مفرط و حتی سرماخوردگی باعث این مشکل می شود.برای رفع این مشکل که ظاهر خوبی نیز ندارد، می توان از شیر استفاده کرد. از این ماده از زمان های قدیم برای رفع و درمان مشکلات متعدد پوستی استفاده می شود. خاصیت ضدالتهابی آن باعث می شود تا به طور مؤثر پف دور چشم برطرف شود. هنگام استفاده از هر نوع ماده دور چشم باید با ملایمت کارکرد تا به پوست نازکی که دارد آسیبی نرسد.

*شیر با پودر قهوه:
ضمادی با یک قاشق پودر قهوه و 2 قاشق شیر خام درست کنید و آرام آرام اطراف چشم بمالید و پس از 10-5 دقیقه بشویید. این دو ماده حاوی ماده ضدالتهابی طبیعی است که پف را می خواباند.

*تکه های یخ از شیر: تکه ها را در پارچه بپیچید و آرام آرام دور چشم فشار دهید.این روش خیلی سریع نتیجه می دهد.
*شیر یخ زده:پنبه را روی قالب شیر یخ زده بمالید و آرام دور چشم بکشید. علاوه بر برطرف کردن خستگی، پف زیر چشم نیز می خوابد.

*سرشیر با پودر پوست پرتقال:یک قاشق مرباخوری سرشیر و 2 قاشق مرباخوری پودر پوست پرتقال را باهم مخلوط کنید و دور چشم بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید. این ماده علاوه بر رفع پف دور چشم، تیرگی زیر چشم را نیز برطرف می کند.

*شیر با توت فرنگی: برش های سرد توت  فرنگی را در شیر بغلتانید و دور چشم قرار دهید.

منبع: روزنامه خراسان

پیشنهاد طب سنتی برای پف زیر چشم چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ