12 نکته ساده که رعایتش در تابستان باعث کاهش وزن میشود!

faateme1366
خوردن یکی از فعالیت‌های روزانه ما است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. درست است که خوردن برای بقا ضروری است اما بهتر است برای این نیاز به بقا برنامه‌ای هم در نظر گرفت و برای وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها از پیش نقشه‌ای داشت. اگر چنین رفتاری در قبال برنامه غذایی خود داشته باشید، هم دیگران به شما به‌عنوان فردی دانا و غنی نگاه خواهند کرد و هم شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

وقتی اضافه‌وزن پیدا می‌کنید به این معناست که نیازهای بدنی خود را تامین کرده‌‌اید اما نکته اینجاست که آن را با انتخاب‌های آگاهانه و سالم انجام نداده‌اید. دوباره در مورد روش غذایی خود فکر کنید. چه چیزهایی می‌خورید؟ آیا از نام بردن غذاهایی که دوست دارید، شرمنده هستید؟ دراین‌باره خجالت نکشید، دوباره به آن‌ها فکر کنید و به انتخاب‌های جدید مجال ظهور دهید.

نکته 1: حتما صبحانه بخورید

       تحقیقات دانشمندان نشان داده است که خوردن پروتئین و صبحانه سرشار از فیبر منجر به کاهش وزن می‌شود.

نکته 2: دریافتی پروتئین روزانه خود را افزایش دهید

       غذاهای سرشار از پروتئین به انرژی بیشتری برای هضم نیاز دارند درنتیجه با کاهش وزن مرتبط هستند. آن‌ها همچنین ماهیچه‌ها را در دوره از‌دست‌دادن وزن مستحکم نگاه می‌دارند؛ درحالی‌که شما را سیر نگه می‌دارند، از سوخت‌وساز بدن شما مراقبت می‌کنند.

نکته 3: 8 ساعت بخوابید

       مطالعات نشان می‌‌دهد کسانی که دست‌کم 8 ساعت خواب خوب شبانه دارند، هم آسان‌تر وزن کم می‌کنند و هم از وزن مناسب بدن خود بهتر نگهداری می‌کنند.

نکته 4: حداقل ورزش را فراموش نکنید

       متابولیسم خود را در حداقل ورزش روزانه بهبود بخشید.

نکته 5: رنگین‌کمانی بخورید

       میوه‌ها و سبزی‌ها از کالری کمی برخوردارند اما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. وعده ‌غذایی‌تان را با این نوع سبزی‌ها پر کنید و ببینید چطور کاهش وزن پیدا می‌کنید.

نکته 6: فیبر بیشتری در برنامه غذایی خود بگنجانید

       مواد غذایی سرشار از فیبر، درحالی‌که مقدار کمی کالری دارند، اما از حجم بالایی برخوردارند. به‌عنوان نمونه از کلم بروکلی برای کاهش دریافتی کالری خود استفاده کنید.

نکته 7: وعده‌های غذایی خود را از پیش مشخص کنید

       ایجاد و تداوم یک رژیم غذایی برای کاهش وزن زمانی راحت‌تر می‌شود که بتوانید از پیش برای وعده‌های غذایی‌تان خرید و درنهایت آن را عملی کنید.

نکته 8: برای صبحانه از بلغور جوی دو سر استفاده کنید

       جو به‌آرامی هضم می‌شود و احساس سیری به شما می‌دهد. خوردن جوی دوسر مانع از گرسنگی تا وعده غذایی ظهر می‌شود.

نکته 9: از چربی‌های سالم استفاده کنید

       چربی‌های سالم همچون آن‌هایی که در بادام، سالمون و روغن‌زیتون یافت می‌شود، به شما احساس سیری می‌دهد.

نکته 10: آب بنوشید

       خیلی راحت می‌توان تشنگی را با گرسنگی اشتباه گرفت. پیش از هر وعده غذایی یک لیوان آب بخورید تا از تفاوت میان این دو اطمینان حاصل کنید.

نکته 11: وزنه بزنید

       ماهیچه‌ها با استفاده از وزنه زدن 4 برابر بیشتر کالری و چربی‌ها را می‌سوزانند. تمرین‌های قدرتی انجام دهید و به بدنتان شکل دهید و میزان سوخت‌وساز بدن در حالت استراحت را افزایش دهید.

نکته 12: رستوران رفتن را به حداقل برسانید

       رستوران‌ها، نمک، شکر و چربی به غذاهایشان اضافه می‌کنند. سعی ‌کنید برای اجتناب از کالری‌های اضافی از غذاهای خانگی استفاده کنید.

منبع: روزنامه سپید

5 نوشیدنی متنوع اسفناج برای کاهش وزن+ طرز تهیه

درمان جدید افتادگی پوست، مشکل رایج پس از کاهش وزن! بدون جراحی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ