8 راهکار ساده بـرای بـالا بـردن میـزان دریـافتـی آب درتـابستـان!

faateme1366
با این 8 راهکار آب کافی به بدنتان برسانید.

       1 از قهوه و اسموتی‌ها برای صبحانه استفاده کنید. اگرچه قهوه،‌ یک نوشیدنی مدر به‌حساب می‌آید اما می‌تواند بدن را به‌طور موقت آبرسانی کند. استفاده از اسموتی‌ها نیز یک روش عالی برای دریافت آب و فیبر است. فیبرها کمک می‌کنند تا آب مدت‌زمان بیشتری در بدن باقی بماند.

       2 از سالاد و سوپ در کنار وعده ناهار خود استفاده کنید. شما می‌توانید سوپ و سالاد را به وعده‌های اصلی غذایتان تبدیل کنید اما اگر به این کار علاقه‌ای ندارید، دست‌کم در کنار وعده اصلی از آنها استفاده کنید و مطمئن شوید که نمک زیادی در آن‌ها استفاده‌نشده باشد. از مواد غذایی دارای آب فراوان همچون کدو، خیار، کاهو، سبزی، گوجه‌فرنگی و مانند آن در این غذاها بهره ببرید.

       3 دست‌کم دو عدد میوه در روز بخورید. بیشتر میوه‌ها حاوی 90 درصد آب هستند و به تثبیت الکترولیت بدن کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین منبع غنی از فیبر هستند و نیاز به خوردن شیرینی بد را نیز تامین می‌کنند.

       4 از غذاهای حاضری و فراوری شده که نمک زیاد و آب ناکافی دارند، پرهیز کنید. این نوع خوراکی‌ها سیستم بدن را از آب تهی کرده و به‌سرعت باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند؛ بد نیست بدانید که این نوع غذاها، نفاخ نیز هستند.

       5دریافتی شکر را کم و دریافتی فیبر را اضافه کنید. شکر می‌تواند فشار مضاعفی به کلیه‌ها وارد کند، درحالی‌که فیبرها سطح قند خود را پایین آورده و از آب بدن نگه‌داری می‌کنند. این کار به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

       6 سعی کنید در هر وعده غذایی از یک فراورده کشاورزی استفاده کنید. این مواد منبع طبیعی آب و راهی طبیعی برای واردکردن آن به بدن هستند.

       7 نوشیدن چای‌های گیاهی در طول روز را فراموش نکنید. نوشیدن یک یا چند فنجان چای گیاهی در طول روز هم خستگی را از تن به درمی‌کند و هم آب موردنیاز بدن را تامین می‌کند.

       8 از یک اپلیکیشن گوشی تلفن همراه برای یادآوری نوشیدن آب در هر ساعت یا هر یک ساعت و نیم استفاده کنید. شما می‌توانید از زنگ هشدار این برنامه برای آگاه کردن خود و دیگران بهره ببرید.

منبع: روزنامه سپید

راهکار دوری از سرطان روده ای که تابستان باعث آن است!

فـوایـد نـوشیـدن صبحگـاهـی آب و لـیـمـو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ