درمان بیماری سرطان سینه کشف شد

faateme1366
دانشمندان در تحقیقات جدید خود علت اصلی بازگشت مجدد سرطان سینه به زنانی که فکر می کردند به طور کامل از این بیماری شفا یافتند را کشف کردند.

در حالی که کشف دارو یا راهی برای درمان بیماری سرطان سینه تا حال تنها در دایره آرزوها به شمار می رفت، اکنون کارشناسان علوم پزشکی راه درمان این بیماری که شایع ترین نوع بیماری سرطان در میان زنان است را کشف کرده‌اند.

دانشمندان در تحقیقات جدید خود علت اصلی بازگشت مجدد سرطان سینه به زنانی که فکر می کردند به طور کامل از این بیماری شفا یافتند را کشف کردند. آنها همچنین در تحقیقات جدید خود علت ناتوانی درمان‌های فعلی را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که داروهایی که اکنون برای درمان این نوع بیماری بکار گرفته می شد تنها سرطان پسنان را متوقف می کرد اما آن را از بین نمی برد واین بیماری پس از مدتی بار دیگر ظهور می کرد.

دانشمندان دانشگاه زوریخ به راه حلی دست یافتند که اولین سیگنال‌هایی که سلول های سرطانی را تشویق به رشد و تقسیم می کند، را در جا از بین می برند.

پروفسور آندریاس بلاکثان در این باره گفت: این کشف می تواند به درمان های جدید که باعث از بین بردن کامل سرطان پستان شود، منجر شود.

پروفسور بلاکثان گفت:پس از اینکه نقطه ضعف HER2 که نوعی پروتئین و در بسیاری از سلول های سرطانی وجود دارد، مشخص و شناسایی شد، اکنون راه معالجه موثرتر این بیماری پس از کشف اولین سیگنال‌های آن آسانتر شده است.

به گفته این پرفسور، «HER2» برای ارسال سیگنال به جهات مختلف در جهت رشد و تقسیم ناهمگون سلول‌های سرطانی عمل می کند اما کشف جدید دانشمندان سیگنال‌هایی که باعث رشد و تقسیم ناهمگون سلول های سرطانی می شوند را متوقف و محدود می کنند لذا با محدود کردن «کار HER2» و منع ارسال هر گونه سیگنال باعث متوقف شدن رشد و تقسیم سلول‌های سرطانی می شود و در نتیجه این بیماری در نطفه از بین می رود.

پرفسور بلاکثان، افزود: تکنولوژی جدید امیدوار کننده است، به خصوص پس از اینکه بر روی موش‌ها آزمایش شد. در این آزمایش مشخص شد که تکنولوژی جدید تنها سلولهای سرطانی منفی را هدف قرار می دهد هیچگونه آسیبی به سلول های سالم نمی رسد.

بلاکثان افزود: داروهای ضد سرطان مانند هرسپتین، بیرگیتا و بیرتوزوماب، که در حال حاضر برای درمان سرطان استفاده می شوند، سلول های سرطانی را به صورت موقت متوقف می کنند اما برای همیشه آنها را بین نمی برند و احتمالا پس از مدتی دوباره فعال می شوند برای همین برخی از زنان بر این باورند که پس از معالجه با این داروها درمان شدند اما پس از مدتی سرطان آنها را غافلگیر کرده و در قسمت های دیگری ظهور می کند.

منبع: عصر ایران

این شیر سرطان سینه می آورد! مراقب باشید!

درمان جدید برای سرطان سینه در ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مریم

مریم

1395-03-24 - 10:08 پاسخ

مطالب بسیارخوب س

خیلی خیلی عالیه

خیلی خیلی عالیه

1395-03-20 - 22:30 پاسخ

سوزش کتف