پاکسازی روده با پروبیوتیک‌ها

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد هرچه سیستم ایمنی شما بیشتر در معرض میکروب‌ها و سایر عواملی از این دست قرار داشته باشد، بدن‌تان در مقابل بیماری‌ها، کارکرد بهتری خواهد داشت.

پروبیوتیک‌ها در واقع دسته‌های زنده‌ای از باکتری‌ها هستند. آنها را می‌توان در قرص‌ها، پودرها و یا مایعات و نیز غذاهایی مانند ماست، کفیر، کیمچی و غیره یافت، از طرفی آنها باعث افزایش جمعیت باکتری‌های مفید روده می‌شوند. پروبیوتیک‌ها را می‌توان غذاها یا مکمل‌هایی تلقی کرد که به تقویت باکتری‌های سالم کمک می‌کنند. آنها اغلب از ترکیبات فیبردار ساخته شده‌اند که بی‌آنکه هضم شوند از دستگاه معدی‌روده‌ای عبور می‌کنند. آنها برای باکتری‌ها حکم شام را دارند تا آنها را بخورند. این باکتری بر روی فیبرها از طریق فرآیند تخمیر، از آنها تغذیه می‌کند و نوعی محصول جانبی می‌سازد که باعث بهبود حسایت انسولین و مراقبت از بدن در برابر التهاب می‌شود. پروبیوتیک‌ها شامل غذاهایی مانند مارچوبه، سیر، کنگرفرنگی، ریشه پیکما، تره فرنگی، پیاز و ترب هستند.
علاوه بر مصرف پروبیوتیک‌ها، می‌توانید با استفاده از چند منبع دیگر هم کارکرد باکتری‌های روده خود را ارتقاء دهید. این منابع عبارتند از کارنوسین، گلوتامین، ان-استیل گلوکوزامین و «روی» که باعث تقویت و ترمیم دیواره روده می‌شوند. سیر، روغن نارنج و افسنطین هم در از بین بردن باکتری‌های ناسالم روده‌ها نقش مهمی دارند.
تحقیقات نشان می‌دهد هرچه سیستم ایمنی شما بیشتر در معرض میکروب‌ها و سایر عواملی از این دست قرار داشته باشد، بدن‌تان در مقابل بیماری‌ها، کارکرد بهتری خواهد داشت. بنابراین زیاد نگران این نباشید که بدنتان کمی دچار کثیفی یا آلودگی شود. اگر دچار این وضعیت شدید، از محصولات آنتی‌باکتریال برای شستن و از بین بردن این کثیفی‌ها استفاده نکنید. این محصولات تأثیر چندانی در برابر ویروس‌ها ندارند و می‌توانند به روده و سیستم‌ها و غدد درن‌ریز شما آسیب وارد کنند. برای تمیز کردن خود بهتر است خودتان را با آب و صابون بشویید.
منبع: medicinenet

درمان اگزما با استفاده از پروبیوتیک‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ