چطور خوش اندام شویم بدون اینکه زجر بکشیم!(قسمت دوم)

jalalvand
دوباره به روزگار تناسب اندام خود برگردید بدون اینکه با نخوردن خودتان را زجر دهید! بله این جمله ای که خواندید حقیقت دارد فقط کافی است که مطلب زیر را بخوانید تا رمز و راز این موضوع را دریابید.

لطفا ابتدای مطلب را در چطور خوش اندام شویم بدون اینکه زجر بکشیم!(قسمت اول) بخوانید

4.منابع مورد علاقه ی فیبر و پروتیین خودتان را بیابید و آن ها را گل سرسبد وعده های غذایی تان قرار دهید

هضم غذا نیازمند انرژی است. پروتیین بیشترین انرژی را برای هضم شدن می طلبد. پروتیین از آمینواسید ساخته شده و در ساخت و  بازسازی بافت ماهیچه ای مشارکت می کند. اگر ماهیچه ی بیشتر می تواند سوخت و ساز ما را افزایش دهد و پروتیین یک عامل کلیدی در ساخت ماهیچه باشد، آن وقت کاملا روشن می شود که چرا پروتیین اینقدر نازنین است! همچنین پروتیین یک عامل سیرکنندگی قوی هم دارد، به همین خاطر با مصرف پروتیین مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

فیبر نیز همین ویژگی را دارد. فیبر یک مغذی بسیار مفید است که چندان درباره اش صحبت نمی شود. در واقع فواید فیبر لیست بلندی را شکل می دهد. از نظر فنی، ما نمی توانیم فیبر را هضم کنیم و به همین خاطر است که این ماده اهمیت زیادی برای هضم غذا دارد. وقتی که دارید غذای خود را آماده می کنید یک منبع پروتیین و فیبر ( مانند: سبوس جو دو سر, زیتون سیاه, بادام, پسته, لوبیا قرمز, انجیر خشک, گردو, خرما عدس, نارگیل, لوبیا سفید, آلو, کنگر فرنگی, نان سبوس دار) هم در آن بگنجانید. مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهید کرد و کارکرد بدنی تان افزایش خواهد یافت.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه هایی که می گویند فیبر مصرفی شما بیش از حد کم است, مراقب باشید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا می دانید فیبر شما را لاغر میکند؟چه خوراکیهایی فیبر دارند؟

5.هر بار روی یک عادت کار کنید

آهسته و پیوسته رفتن همیشه رسیدن به مقصد را تضمین می کند. اگر چه خیلی حماسی و الهام بخش نیست ولی کدامیک جذاب تر است؟ تغییر سریع و موقتی، یا تغییر آهسته و بادوام؟

از لحاظ روان شناختی، تغییر دادن چند عادت با هم به طور همزمان دشوار است. یکی از عادت هایی که در مقابل تغییر مقاومت کمتری دارد را انتخاب کرده و به تدریج بر آن مسلط شوید.

اگر احساس می کنید که دو روز بیشتر انجام دادن تمرینات ورزشی با وزنه برایتان آسان تر از محدود کردن خوردن غذاست پس همان را ابتدا انجام دهید. فقط سعی نکنید که همه چیز را یکدفعه با هم انجام دهید.

*راه میانبری که به سمت تغییر مداوم و طولانی مدت وجود دارد این است که بدانید هیچ راه میانبری وجود ندارد. با دانستن این نکته وقتی فرآیند تلاش برای تغییر را شروع کردید دوباره مجبور نخواهید بود دنبال راه میانبر بگردید.

6.هیجانات و احساسات خود را ارضا کنید

خوردن و پرخوری اغلب به عنوان یک شیوه ی روبرو شدن و مقابله با مشکلات احساسی و هیجانی و استرس مورد استفاده (یا سوء استفاده) قرار می گیرد. به حالت هیجانی و انرژی خود توجه کنید، به جای آن که به وسیله ی غذا و کالری حواس خود را از آن پرت کنید. یادداشت کردن و ثبت احساسات می تواند شروع خوبی باشد برای آشکار ساختن و دانستن آن چه که در اعماق ذهنتان می گذرد، آن هم در هنگامی که قصد دارید به غذا پناه ببرید.

اگر با انضباط غذایی یا رفتن به باشگاه ورزشی مشکل دارید، شاید به این معناست که دچار ترس از یک چیز جدید شده اید و همچنین خطرها و فداکاری های احتمالی که با آن چیز جدید همراهند. ما وقتی در شرایط نرمال قرار داریم از ترس های عمیق مان از موفقیت یا احتمال از دست دادن و فقدان آگاه نیستیم.

ذهن ناخودآگاه شما ممکن است با نگاه داشتن تان در میان الگوهایی که با آن ها آشنا هستید در شما حس امنیت ایجاد کند. ولی شما وقتی که مسؤلیت ها را بپذیرید و اولین قدم را بردارید قدرت تغییر و عوض شدن دارید.

7.دیدگاهتان را وسیع کنید

لازم نیست خیلی با دقت نگاه کنید تا ببینید که وسواس بدنی (هیکل) در فرهنگ ما شایع و متداول است. یادآوری ارزش های اساسی تان، اهداف متعالی تان در این جهان و ویژگی های بی مانندتان به خود از گرفتار شدن شما در این بازی مخرب و ویرانگر “مقایسه کردن خود با دیگران” جلوگیری خواهد کرد. هنگامی که کنترل دیدگاه خود را در اختیار داشته باشید بهتر این را درک خواهید کرد که “شما برای خودتان کافی هستید”.

بر روی آن ویژگی هایی که در وجود خودتان دوست می دارید و کارهای شگفت انگیزی که بدنتان قادر به انجامشان است تمرکز کنید. شما می توانید خود را دوست بدارید و در عین حال برای بهتر شدن تلاش کنید. تغییر در نوع دیدگاه و عدم نگرانی درباره ی ویژگی های ظاهری می تواند تاثیر اعجاب آوری در زیبایی و احساس شما داشته باشد.

از نوع نگاه و نحوه ی صحبت کردن و مراقبت کردن از خودتان آگاه باشید. با خودتان آن گونه رفتار کنید که با کسی که واقعا دوستش دارید رفتار می کنید. از هر چیز یا هر کسی که باعث می شود احساسی کمتر و پایین تر از آن چه که هستید داشته باشید دوری کنید.

یک روز دوستی به من گفت، “اگر می خواهی آن چه که می بینی را تغییر دهی، جای دیگری بایست و نگاه کن.” دیدگاه تان را عوض کنید تا مقدار بیشتری از آن چه که شگفت انگیز است را ببینید، و آن گاه خوبی های بیشتری را به درون خود جذب خواهید کرد. 

منبع: سیمرغ

لینک مرتبط:با این ادویه ها چربی را محو کنید!

با این ادویه ها چربی های شکم و پهلو را به آتش بکشید!

عوارض جبران ناپذیر کاهش وزن سریع…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ