9 مکمل صد در صد طبیعی!

faateme1366
مکمل های طبیعی همان خوراکی هایی هستند که می توانند آذین بخش بشقاب هایمان شوند و مواد مغذی خوبی به بدن برسانند. در واقع می توانید کمبودهای بدن را با این مکمل های طبیعی کاهش دهید.

متاسفانه در روزگار ما رژیم های غذایی روزانه تنوع و تعادل خود را از دست داده اند و به همین دلیل چاقی، لاغری، پوست کدر، ناخن های شکننده، خستگی مزمن، سلولیت و غیره در حال رواج است. خیلی از افراد نیز برای مقابله با این مشکلات دست به دامان مکمل های دارویی می شوند؛ غافل از این که بهتر است تنوع را به برنامه غذایی بیاورند و با مصرف مواد غذایی پُرویتامین، طبیعی و مفید سلامتی شان را ارتقا دهند. با ما همراه باشید تا با 10 مکمل صد در صد طبیعی آشنایتان کنیم.

آناناس

گزنه سفید گیاهی با خواص متعدد است که در طب سنتی استفاده می شود. این گیاه همچنین در ترکیب مکمل های غذایی سم زدا استفاده می شود چون عملکرد دفع سموم را فعال کرده و باعث می شود تا بدن از شر توکسین ها و سموم خلاص شود

آناناس نیز مانند پاپایا یک میوه استوایی بوده و برای لاغری مفید است. این میوه یک مکمل صد در صد طبیعی است. آنزیم مهم و مفید موجود در این میوه که شهرت زیادی نیز دارد بروملین نامیده می شود. بروملین به بدن اجازه می دهد تا پروتئین های جذب شده زودتر هضم شوند و به این ترتیب بعد از صرف غذا چربی های بیشتری سوزانده می شود. این آنزیم مفید همچنین باعث دفع مازاد آب از بافت های بدن شده و به مقابله با سلولیت کمک می کند.

پاپایا

پاپایا یک میوه استوایی رنگی، خوشبو، خوش طعم، شیرین و کم کالری است. مصرف این میوه در تابستان توصیه می شود و حاوی ترکیب مهمی به نام پاپائین است. این آنزیم از طرفی باعث تسهیل هضم غذا و از طرف دیگر باعث مقابله با سلولیت یا همان پوست پرتقالی شکل روی ران ها، بازوها و غیره می شود. شما می توانید با این میوه باک ویتامین ها و مواد معدنی بدنتان را پر کنید.

گیاه آلفالفا(alfalfa) یا همان یونجه

گیاه آلفالفا که جوانه آن در بسیاری از فروشگاه های شهر به فروش می رسد در واقع همان یونجه است. این جوانه ها بی نهایت مغذی و دارای مواد معدنی بالا هستند. این گیاه مفید با شکنندگی ناخن ها و موها، پوکی استخوان، عوارض یائسگی، ضعف و کم خونی مقابله می کند. توصیه می کنیم داخل سالادها و ساندویچ هایتان را پر از جوانه یونجه کنید. این جوانه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبی به نام ساپونین هستند که به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.

اسپرولینا

اسپرولینا جزو جلبک های مفیدی است که از آن به عنوان قهرمان یاد می شود. با وجود این که اندازه این جلبک ها بسیار کوچک است اما حاوی میزان زیادی مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. اسپرولینا حاوی پروتئین ها، ویتامین های A، B، C، D، E، F، K، مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم و همچنین میزان زیادی آنتی اکسیدان است. زمانی که احساس می کنید انرژی تان تحلیل رفته و احتمال می دهید دچار کمبود ویتامین شده اید می توانید جلبک اسپرولینا که به صورت پودر یا کپسول در داروخانه ها به فروش می رسد را خریداری و مصرف کنید.

توت گوجیGoji

توت گوجی نیز مانند انواع توت ها و میوه های کوچک دیگر جزو مواد غذایی فوق العاده هستند. این توت حاوی ارزش غذایی بالایی است چون سرشار از فیبرها، انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی است. این توت های کوچک، انرژی و قدرت بدنی را بالا برده و بینایی را تقویت می کند.

مخمر آب جو

مخمر آب جو به دلیل دارا بودن پروتئین ها و اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین ها یکی از بهترین مکمل های غذایی طبیعی است که تاثیر زیادی در زیبایی دارد. در گام اول باعث زیبایی پوست و برطرف کردن جوش ها و مشکلات پوستی می شود. علاوه بر این ناخن ها را براق، محکم و صاف می کند. در گام بعدی می توانید اطمینان داشته باشید که با مصرف مکمل مخمر آب جو موهایتان سریع تر رشد کرده و پرپشت تر می شوند. در واقع با یک تیر سه نشان می زنید.

گیاه ماکا

ماکا یا مکا ریشه ای گیاهی است که به تولید انرژی زیاد و تقویت بدن کمک زیادی می کند. این گیاه قدرت فیزیکی و روحی را افزایش می دهد. ماکا برای ورزشکاران و همچنین برای افرادی که از مشکل عدم تمرکز و اختلالات خواب رنج می برند فوق العاده است. پودر این گیاه در داروخانه ها به فروش می رسد و شما می توانید این پودر را در آب میوه ها یا اسموتی ها حل کرده و میل کنید تا شاداب و سرحال شوید. علاوه بر این گیاه ماکا شهرت زیادی در برطرف کردن اختلالات جنسی داشته و میل جنسی را بالا می برد.

کربن گیاهی یا زغال فعال

پودر زغال فعال یکی از مکمل های ایده آل برای مقابله با نفخ و گازهای آزاردهنده است. در واقع این پودر که از سوزاندن چوب های نرم حاصل می شود حجم گاز را تا 100 برابر جذب می کند. به بیان دیگر مصرف پودر زغال فعال باعث می شود که هوای موجود در معده و دستگاه گوارش جذب شده و مانع از تولید گازهای ناخوشایند و بد بو شود.

گزنه سفید

گزنه سفید گیاهی با خواص متعدد است که در طب سنتی استفاده می شود. این گیاه همچنین در ترکیب مکمل های غذایی سم زدا استفاده می شود چون عملکرد دفع سموم را فعال کرده و باعث می شود تا بدن از شر توکسین ها و سموم خلاص شود. توصیه می کنیم این گیاه را به خصوص بعد از جشن ها، اعیاد و مواقعی که در مصرف مواد غذایی شیرین، چرب و پرکالری دچار افراط می شوید مصرف کنید.

منبع: تبیان

بالاخره مکمل کلسیم بخوریم یا نخوریم؟

دانستنی های جالب وبسیار مفید درباره مکمل‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ