4 راه درمان افتادگی پلک!

faateme1366
در این مطلب چهار راهکار مفید برای درمان افتادگی پلک معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی ؛ افتادگی پلک باعث می‌شود چهره خسته و پیرتر به نظر برسد. این موضوع به ویژه برای خانم‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در موارد حاد افتادگی پلک، بینایی افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرد که در آن‌ها نیاز به درمان‌های فوری پزشکی است. از جمله راهکارهای مرسوم مقابله با این مسئله می‌توان به ماساژ پلک، استفاده از کرم‌های ضدپیری و مواد آرایشی-بهداشتی مخصوص اشاره کرد.

چهار مرحله زیر در درمان افتادگی پلک بسیار موثرند:

مرحله اول:هر روز با ورزش‌های مخصوص پلک، عضلات و پوست پلک‌ها را تقویت کنید. بر اساس گزارش مرکز تناسب اندام در لندن، ورزش 10 دقیقه‌ای پلک در هر روز (یا دست‌کم چهار روز در هفته) باعث درمان موثر افتادگی پلک می‌شود.

ابروها را بالا بکشید و انگشت خود را بر روی استخوان پیشانی قرار دهید تا پلک‌ها در موقعیت مناسب قرار گیرند. سپس چشمان خود را به مدت 6 ثانیه ببندید. هنگام قرار دادن انگشت روی پیشانی، باید کشیده شدن پلک‌ها را حس کنید. چشمان خود را باز کرده و مجدداً حرکات بالا را انجام دهید.

مرحله دوم: کرم‌های جوان‌کننده پوست از سوی بسیاری از متخصصان پیشنهاد شده‌اند. “لورن پیکارت”، استاد دانشگاه و محقق پژوهشکده بیولوژی پوست، استفاده از کرم‌های حاوی پپتیدهای مس را توصیه می‌کند.

توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت پلک‌ها، برخی از کرم‌های مخصوص دور چشم را نمی‌توان به طور مستقیم بر روی آن‌ها مالید.

مرحله سوم: “ترماژ” یکی از بهترین روش‌های درمان افتادگی پلک‌ها و زیبایی پوست محسوب می‌شود. در این روش با استفاده از گرمای امواج رادیویی، کلاژن پوست تحریک به بازسازی می‌شود. این روش درمان از ماندگاری زیادی (عمدتاً بیش از دو سال) برخوردار است.

مرحله چهارم: جراحی پلاستیک موسوم به “بازسازی پلک‌ها” یا “بلفاروپلاستی” به منظور برداشتن چربی و عضله اضافی زیر پوست پلک انجام می‌شود. این جراحی معمولاً به افرادی پیشنهاد می‌شود که مشکلاتی در بینایی‌شان به وجود آمده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جزئیات جراحی افتادگی پلک چشم!/ دوران بهبود-عوارض و…

فواید چکاندن آبلیمو در چشم!

عمل تغییر رنگ چشم با لیزر!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ