روش‌هایی برای ماندگاری آرایش و مدل مو در روزهای گرم و مرطوب

مهرناز زاوه
وقتی قرار است در فصل تابستان به یک مهمانی بروید، اغلب هیچ راهی برای گریز از گرما نیست و از طرفی احتمال آنکه موها و آرایشتان هم به هم بریزد زیاد است.

وقتی قرار است در فصل تابستان به یک مهمانی بروید، اغلب هیچ راهی برای گریز از گرما نیست و از طرفی احتمال آنکه موها و آرایشتان هم به هم بریزد زیاد است. بنابراین اگر می‌خواهید موها و آرایشتان در روزهای تابستان به هم نخورد و وضعیت خوبی داشته باشد، به این نکات توجه کنید.
نحوه شستن صورتتان را تغییر دهید
پاک‌کننده غنی و کرم صورت خود را با ژل کف‌کننده و لوسیون روزانه بدون روغن که حداقل SPF آن ۱۵ است عوض کنید. سعی کنید صورتتان را در پودر غرق نکنید چرا که باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌شود.
مرطو‌ب‌سازی روزانه
مرطوب‌سازی یعنی حفظ رطوبت پوست نه چرب کردن آن. سعی کنید از مرطوب‌کننده‌ای رقیق و بدون روغن استفاده کنید و آن را روی پوست نمناکتان بمالید. هم‌چنین، آب به اندازه بنوشید تا پوستتان هیدراته بماند. از طرفی می‌توانید مقداری ژل آلوئه‌ورا را منجمد کرده و برای از بین بردن سوختگی‌های ناشی از نور خورشید روی پوست از آن استفاده کنید.
از کرم‌پودرهای رقیق‌تر استفاده کنید
می‌توانید از محصولات BB، کرم‌پودرهای براق‌کننده، رژ لب و رژ گونه، ژل برنزه‌کننده و برق لب هم استفاده کنید.
ترمیم مو
برای افزایش حجم موهای نازک، بهتر است نرم‌کننده را فقط برای قسمت انتهایی موها استفاده کنید. اصلا موهایتان را سشوار نکشید و بگذارید خودش به طور طبیعی خشک شود. وقتی موهایتان کمی نم دارد، از محصولات کنترل‌کننده فر مو استفاده کنید.
محصولات ضد لک
برای جلوگیری از آب شدن و ریختن آرایش چشم‌ها و لکه شدن ناشی از آن به خاطر گرما، از ریمل و خط چشم ضد آب استفاده کنید. هم‌چنین سایه را فقط در قسمت بالای پلک چشم بزنید و خط مژه را هنگام آرایش چشم درست کنید تا بیشتر روی آن بماند.
منبع: thehealthsite

نکاتی درباره آرایش صبحگاهی برای محافظت از پوست

چطور در مهمانی چهره جذاب‌تری داشته باشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ