قابل توجه خانم‌ها: با این راهکار چربی‌های ران و باسن‌تان را آب کنید

مهرناز زاوه
وقتی صحبت کاهش وزن می‌شود، بسیاری از خانم‌ها در یک نقطه مشترک مشکل دارند و آن آب کردن چربی اضافه‌ی ران‌ها و باسن است.

وقتی صحبت کاهش وزن می‌شود، بسیاری از خانم‌ها در یک نقطه مشترک مشکل دارند و آن آب کردن چربی اضافه‌ی ران‌ها و باسن است. در واقع این نواحی اغلب آخرین جایی‌هایی هستند که بعد از تمرین خوب و یک رژیم غذایی مناسب، چربی‌شان کم می‌شود.
خانم دینا پاندِی، مربی بدن‌سازی چهره‌های مشهور، معتقد است عامل منفی در این ارتباط، هورمون‌های ماست (یعنی استروژن  و پروژسترون). علاوه بر این مسئله، حتی تغییرات مختصر در محیط پیرامون ما، یعنی شیوه غذا خوردن، میزان خواب و ورزشمان نقش مهمی در تعیین میزان انباشتگی چربی ایفا می‌کند.
او در ادامه گفت که استروژن و پروژسترون هورمون‌هایی هستند که توسط تخمدان‌های زنان تولید شده و در سلامت آنها نقشی حیاتی دارند. این دو هورمون در تعادلی حساس در بدن فعالیت می‌کنند و وقتی این تعادل به هم می‌خورد، مشکلات زیادی برای سلامتی به وجود می‌آید. در واقع آنها نقشی مهمی در باریک نگه داشتن کمر زنان و آب کردن چربی در نواحی مانند ران‌ و باسن‌ ایفا می‌کنند.
استروژن، هورمون اصلی افزایش چربی در اطراف ران و باسن محسوب می‌شود. اما پروژسترون که همراه آن کار می‌کند، عملکردش طوری است تا این روال را متوقف کند. وقتی زنی تحت فشار قرار می‌گیرد، این فرآیند رخ نمی‌دهد. میزان زیاد استرس یعنی بالاتر رفتن میزان کورتیزول که در عوض باعث کاهش میزان پروژسترون می‌شود. 
چگونه می‌توان میزان استروژن را افزایش داد؟
میزان استروژن زمانی افزایش می‌یابد که رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل پروتئین‌ و کربوهیدرات‌های مفید به میزان متعادل است. عامل دیگر سن است. وقتی سن‌مان بالا میرود میزان هورمون‌هایی که نمایان‌گر مواد شیمیایی در بدن هستند در بدن بیشتر تجمع می‌یابند. این مسئله منجر به برهم خوردن تعادل آنها در بدن شده و در نتیجه هورمون‌های ضروری یعنی استروژن و پروژسترون کمتر تولید می‌شوند.
دکتر پاندی معتقد است داشتن باسن خوش‌فرم و کمر باریک نتیجه ترکیب غذای درست، کاهش استرس و درست زندگی کردن است. تمام این عادت‌ها باعث می‌شود که هورمون‌هایتان در تعادل نسبت به هم فعالیت کرده و اندازه دور کمرتان هم کاهش یابد.
منبع: eatthis

ترفندهای ذهنی برای کاهش وزن

دلایل عمده افزایش وزن مجدد پس از یک دوره کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ