راهنمای انتخاب بهترین رژگونه با توجه به رنگ و فرم صورت-قسمت دوم

مهرناز زاوه
رژگونه، ترکیبی مهم در آرایش تمام خانم‌ها محسوب می‌شود. اگر آن را به درستی استفاده کنید، باعث تغییر حالت صورتتان می‌شود – در واقع می‌تواند صورت‌های رنگ و رو رفته یا رنگ‌پریده را به صورت‌های گرم و درخشان تبدیل کند.

در ادامه‌ی قسمت اول با نکات مهمی درباره استفاده از رژگونه آشنا می‌شوید.
چطور می‌توان رژگونه را با توجه به شکل صورت استفاده کرد؟
رژگونه، ترکیبی مهم در آرایش تمام خانم‌ها محسوب می‌شود. اگر آن را به درستی استفاده کنید، باعث تغییر حالت صورتتان می‌شود – در واقع می‌تواند صورت‌های رنگ و رو رفته یا رنگ‌پریده را به صورت‌های گرم و درخشان تبدیل کند. رژگونه‌هایی را که بیشتر در قالب پودری هستند باید با فرچه بزرگ رژگونه مورد استفاده قرار داد. از طرفی می‌توان رژگونه‌هایی در قالب کرم یا ژل هم تهیه کرد که باید با انگشتان تمیز یا با اسفنج آرایشی آن را روی صورتتان بمالید. زمانی که با رژگونه کار می‌کنید سعی کنید همیشه حالت و فرم صورتتان را مد نظر قرار دهید و آن را به شکلی بمالید که هایلایت موهایتان را بیشتر نشان دهد. 
-سعی کنید روبه‌روی آینه بایستید و حالت و فرم صورتتان را مشخص کنید چرا که بعدا باید با توجه به حالت صورتتان، بتوانید رژگونه را روی جای درستی بمالید.
-اگر صورتتان حالت بیضی‌شکل دارد که در آن فک و پیشانی، ‌طول و پهنای یکسانی داشته و طول صورت یک و نیم برابر این پهناست، رژگونه را روی نیمه بیرونی استخوان گونه‌تان بمالید.
-اگر صورتتان گرد است رژگونه را روی برجستگی گونه‌هایتان بزنید، یعنی جایی که پهنای چانه و گردی گونه‌ها آغاز شده و طول و پهنای صورتتان هم در آن با هم برابر است، رنگ رژگونه را در امتدادی مستقیم بمالید. با این کار گردی صورت را به حالت متعادل‌تری در خواهید آورد.
-اگر صورت مربعی شکل دارید، یعنی فک‌تان حالت مربعی دارد و پیشانی بزرگی دارید، رژگونه را با حرکات دورانی روی برجستگی گونه‌هایتان بمالید و به خوبی با هم ترکیب کنید. با این حالت دورانی رژگونه،‌ می‌توانید ماهیت صورتتان را در این حالت خنثی کنید.
-اگر صورتتان شکل قلب است، یعنی فک‌تان باریک‌تر از استخوان گونه‌ها و پیشانی‌تان است، رژگونه را با حرکاتی دورانی کوچک بر روی استخوان برجسته گونه و بخش‌های بیرونی آن بمالید. رنگ رژگونه را در زیر یک‌سومِ پایینی چشم‌ها قرار داده و در یک امتداد افقی به سمت بیرون بمالید تا فک و گونه بیشتر خود را نشان دهند و توجه کمتری در بخش مرکزی صورتتان باشد.
-اگر صورتتان حالت مستطیلی دارد، یعنی فک‌تان شکل مربعی دارد و طول صورتتان بیشتر از عرض آن است، رژگونه را کمی خمیده و افقی‌تر در امتداد گونه‌هایتان بمالید. با این کار،‌ طول صورتتان کمتر به چشم می‌آید.
چطور می‌توان بهترین رنگ را برای پوست‌های روشن انتخاب کرد؟
اگر پوستتان رنگ روشن دارد، انتخاب بهترین سایه رژگونه برای آن چالش بزرگی محسوب می‌شود. رنگ‌هایی که بسیار تیره هستند به صورتتان حالت رنگ و رو رفته و مصنوعی می‌دهند. رنگ‌هایی که خیلی روشن بوده یا در خانواده درستی از رنگ‌ها قرار ندارند هم باعث می‌شود که صورتتان حالت بیمار پیدا کند. 
-اول باید سعی کنید بفهمید که میزان روشن بودن پوستتان بر اساس معیار ۱ تا ۱۰ در چه حد است. بهترین روش برای تعیین این مسئله، این است که به یک فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی بروید و از فروشنده بخواهید تا برایتان مشخص کنند پوستتان چه نمره‌ای دارد. آنها برای رنگ رژگونه مورد نظرتان به شما چند پیشنهاد خواهند داد، اما زود تصمیم به خرید نگیرید. اگر نمونه‌ای به شما پیشنهاد کردند، آن را امتحان کنید.
-این مسئله را مشخص کنید که آیا ته رنگ پوستتان با توجه به خودِ پوست به رنگ زرد یا سرخ است یا نه. دو ورق کاغذ بردارید، یکی به رنگ زردِ روشن یا نارنجی و دیگری به رنگ صورتی یا قرمز. در حالی‌که دارید به آینه نگاه می‌کنید، اولی را جلوی صورتتان بگیرید و بعد دومی را نگه دارید. برای اکثر افراد یک ورق، رنگ صورت را کاملا محو می‌کند و دیگری رنگ و روی تازه به آن می‌دهد. این ورقی که باعث می‌شود صورتتان رنگ بگیرد در واقع همان ته‌رنگِ پوستتان است. آیا رنگ قرمز یا صورتی باعث جان گرفتنِ رنگ پوستتان می‌شود؟ پس ته‌رنگ پوستتان هم قرمز بوده و باید از رژگونه‌هایی با ته‌رنگ قرمز استفاده کنید. اگر ورق‌هایی که رنگ زرد یا نارنجی دارد باعث می‌شود که رنگ صورتتان بیشتر خود را نشان دهد، آن‌گاه باید از ته‌رنگ‌های زرد و در واقع از رژگونه‌های هلویی یا مرجانی استفاده کنید.
-برای استفاده از رژگونه‌ها، از فرچه‌های پُرزدار و بزرگ استفاده کنید. رنگ‌های مختلفی را که فکر می‌کنید با رنگِ پوست و ته‌رنگ آن هم‌خوانی دارد جمع‌آوری کرده و هر کدام را امتحان کنید. بهتر است جلوی آینه امتحان کنید و ببینید که با رنگ‌های طبیعی روشن چطور خواهد شد یا می‌توانید از دوستتان بخواهید که در این مورد نظر بدهد.  
منبع: webmd

نکات آرایشی متخصص پوست برای ظاهری زیبا

نحوه کانتور کردن یا آرایش ترمیمی صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ