ماه رمضان چه نوع شیرینی ای بخوریم؟!

faateme1366
یک متخصص تغذیه توصیه‌های غذایی در ماه رمضان را بیان کرد و گفت: در وعده سحر از آشامیدن آب زیاد باید پرهیز کرد و غذای افطار هم بهتر است در یک وعده مصرف شود.

سروش احمدی در گفت‌وگویی گفت: بهتر است روزه‌داران از خوردن تنقلات زیاد بین افطار تا سحر خودداری کنند و برای مصرف وعده سحر کمی از زودتر از خواب بیدار شوند تا بدنشان آمادگی دریافت غذا را داشته باشد.

وی ادامه داد: از آشامیدن آب زیاد در وعده سحر باید پرهیز کرد چون باعث اختلال در هضم غذا می‌شود به هنگام افطار هم بهتر است با آب سرد یا نوشابه افطار نشود به جای آن آب جوش و شیر گرم یا چای توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف برخی از غذاها به هنگام افطار مثل آش رشته، زولبیا و بامیه، کله‌‌وپاچه مناسب نیست به جای آن بهتر است از شیرینی‌های طبیعی مثل عسل‌،‌ کشمش، مویز و خرما استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه مصرف غذاهایی که هضم راحت‌تری دارند، در افطار توصیه می‌شود، گفت: معده چون زمان طولانی خالی بوده تحمل غذای سنگین را ندارد در نتیجه از پرخوری و روی هم خوری در وعده‌های افطار و سحر باید پرهیز شود.

احمدی گفت: استفاده از غذاهای تند و پر ادویه، سرخ‌کرده، غذاهای آماده و بسته‌بندی شده، فست‌فود، یخ، چای پر رنگ، سالاد الویه،‌ قارچ، غذاهای خمیری مثل ماکارونی،‌ قهوه و کاکائو و انواع نوشابه‌ها توصیه نمی‌شود و به جای آن بهتر است آبمیوه‌‌های طبیعی مصرف شده و خوردن میوه نیز با یک تا ۲ ساعت فاصله از غذا مصرف شود.

منبع: الف

خطر نوشیدن آب سرد در اول افطار

4راهکار برای مشکلات شایع افراد روزه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ