کشف 2 گونه جدید سرطان خون کودکان!

faateme1366
محققان دانشگاه لوند در سوئد در بررسی بر روی 200 کودک مبتلا به سرطان خون، لوسمی، دو گونه جدید لوسمی را کشف کردند.

آنان با استفاده از فناوری کدگذاری نسل بعدی، NGS موفق شدند ژنوم سلول های سرطانی را بررسی کند و به دو گونه جدید دست یابند.

دکتر تائول فیورتوس استاد بخش ژنتیک بالینی دانشگاه لوند و همکارانش می گویند دریافتند ژن های مهم در تبدیل سلول های سالم به سلول های سرطانی،‌ نکته ای بسیار اساسی در تحقیقات پزشکی است. نتایج بررسی این محققان در شماره اخیر نشریه ارتباطات نیچر منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، هنگامی که  سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت، سرطان ایجاد خواهد شد.

از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.

اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.

برخی از شکل های سرطان متاستاز (Metastasize) می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند.

بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

مرگ ناشی از سرطان در سال دو هزار و پنج ، هفت میلیون  و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد. بیش از هفتاد درصد از تمام مرگ های ناشی از کانسر در کشورهای کم درآمد یا با در آمد متوسط اتفاق می افتد.

منبع:  شبکه خبر

۵ علامت سرطان کودکان!

پاکسازی سلول های بدن با روزه و درمان سرطان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ