راهکارهای متخصصین برای سوزاندن کالری بیشتر هنگام دویدن در ساحل

مهرناز زاوه
اگر در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنید، پس در بهترین مکان برای ورزش کردن به سر می‌برید. سطح نرم و دانه‌دانه ساحل باعث افزایش مقاومت شما برای دویدن می‌شود.

اگر در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنید، پس در بهترین مکان برای ورزش کردن به سر می‌برید. سطح نرم و دانه‌دانه ساحل باعث افزایش مقاومت شما برای دویدن می‌شود. در واقع راه رفتن یا دویدن روی شن باعث می‌شود تا نسبت به سطوح سفت و سختی مانند آسفالت، کالری بیشتری بسوزانید. در اینجا به نکات جالبی در همین ارتباط می‌پردازیم.
کفش‌ مناسب بپوشید
اصلا نیاز نیست برای راه رفتن روی شن کفش‌های خاصی بپوشید، بیشتر سعی کنید یک جفت کفش برای این کار داشته باشید که مجبور نشوید مدام دانه‌های شن را از درونش خالی کنید. در صورت لزوم می‌توانید پابرهنه بدوید چرا که این کار باعث به کار انداختن عضلات پا و ساق پایتان می‌شود. فقط حواستان باشد که دویدن بر روی سطوح ناصاف ممکن است توأم با درد باشد و صدف‌ها و شیشه‌های موجود در لابه‌لای شن‌ها به پایتان آسیب بزند. اگر دوست دارید پابرهنه بدوید، سعی کنید تمیزترین سطوح را برای این کار انتخاب کنید.
سرعت‌تان را کم کنید
دویدن روی شن از دویدن روی پیاده‌رو به مراتب چالش‌برانگیزتر است. باید سعی کنید زمانی‌که در حال تقویت استقامت خود هستید، سرعتتان را آهسته کنید.
با دویدن روی شن‌ خیس کار را شروع کنید
نخست روی شن‌های خیس بدوید که تا حدی سفت هستند و بعد به طور متناوب به سمت شن‌های نرم بروید. بعد دوباره به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی شن‌های سفت و خیس بدوید. تا زمانی‌که خودتان را با شن‌های نرم وفق نداده‌اید بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ندوید.
برای سرد کردن، پابرهنه راه بروید
همیشه سعی کنید با پابرهنه راه رفتن روی ساحل به مدت چند دقیقه،‌ بدنتان را سرد کنید. این کار باعث افزایش مقاومت قوزک پا و پاهایتان می‌شود.
منبع: thehealthsite

نکاتی که باید پیش از دویدن بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ