داروهایی که موجب ابطال روزه نمی‌شوند!

faateme1366
یک کارشناس مصرف منطقی دارو در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: قطره‌های چشم، گوش و بینی به شرطی که دارو به حلق نرسد، موجب ابطال روزه نمی‌شوند.

دکتر مجید حنیفه اظهار کرد: تمامی داروهایی که از راه پوست جذب بدن می‌شوند، مانند کرم‌ها، پمادها و نوارهای چسب حاوی مواد دارویی موجب باطل شدن روزه نمی‌شوند.

وی در خصوص استفاده از انواع شیاف، محلول‌ها و کرم‌های واژینال، اعلام کرد: مصرف موارد شده در ایام روزه‌داری روزه را باطل نمی‌کند.

حنیفه عنوان کرد: آمپول‌هایی با تزریق زیرپوستی، عضلانی یا وریدی به استثنای تغذیه از راه وریدی، سرم و آمپول‌های تقویتی موجب ابطال روزه نمی‌شود.

این کارشناس مصرف منطقی دارو اظهار کرد: از آنجا که مصرف کافی آب و مایعات نقش مهمی در دفع داروها و متابولیت‌های ناشی از آنها دارد، لازم است دقت شود که در فاصله بین افطار تا سحر به میزان کافی آب و مابعات به بدن روزه‌داران به ویژه بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند، برسد.

وی یادآور شد: نوشیدن آب و مایعات کافی ضمن تامین نیاز روزه‌داران به مایعات به ویژه اکنون که ماه رمضان در فصل گرما قرار دارد، شرایط لازم را برای دفع مناسب داروها و متابولیت‌های آنها از بدن فراهم می‌کند.

منبع: تابناک

ماه رمضان چه نوع شیرینی ای بخوریم؟!

خطر نوشابه ها را در افطار جدی بگیرید!

سحری چای بخوریم یا نه؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ