به چه دلیلی امام (ره) و سید احمد خمینی روزه نمی‌گرفتند؟

jalalvand
سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام شخصی خود توضیح داد چرا امام و سید احمد خمینی در یک دوره‌ای روزه نمی‌گرفتند.

سید حسن خمینی در صفحۀ اینستاگرامش مطلبی را منتشر کرد و در آن به ذکر خاطره‌ای از ماه مبارک رمضان پرداخت و اشاره کرد که چرا بنیانگذار جمهوری اسلامی از یک دوره‌ای نتوانستند روزه بگیرند.

“یادش به خیر، سحرهاى ماه مبارک رمضان، معمولا نماز صبح را به امامت حضرت امام مى خواندیم. من تازه به سن بلوغ رسیده بودم و روزه مى گرفتم. پدرم و امام روزه نمى گرفتند. امام بعد از سکته قلبى در سال ١٣٥٨ دیگر روزه نگرفتند و مرحوم حاج احمد آقا به سبب اینکه زخم معده داشتند، روزه نمیگرفتند. البته برخى سال ها چند روزى را امساک مى کرد ولى وقتى معلوم مى شد که ضرر دارد، دیگر روزه نمى گرفت.

آن سال ها مثل امسال رمضان در تابستان واقع شده بود و روزهاى بلند امکان روزه دارى را از بیماران سلب مى کرد. نماز مغرب را خیلى از اوقات به امام اقتدا مى کردم. امام نماز جماعت نمى خواندند و تنها وقتى کسى از اعضاى خانواده خدمتشان مى رسید، جماعت خانوادگى بر پا مى شد. صبح ها هم _ اگر شب از زمره لیالى مقمره(شب هاى مهتابى) بود _ یکربع تا بیست دقیقه اى با تأخیر نماز مى خواندند. فتوایى که بعد از ایشان،به سبب اجتهادات دیگر مراجع وقت،متروک شد، در حالیکه به نظرم کاملا صحیح است. رحمت الله علیهما. شب جمعه است درگذشتگانمان را به فاتحه اى یاد کنیم”.

منبع: افکارنیوز

لینک مرتبط: چطور به راحتی روزه بگیریم؟

روزه با طعم سلامت +اصول صحیح روزه داری

چه موقع روزه گرفتن مفید نیست؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ