نکاتی ناشناخته درمورد تومور مغزی

a.mahammadi
تومور مغزی یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان است که البته تلفات بسیار کمی دارد

اولین واکنش افراد با شنیدن کلمه سرطان ترس و وحشت است که واکنشی طبیعی است زیرا  سرطان یکی از کشنده‌ترین بیماری هاست. وقتی‌که شخصی به  سرطان مبتلا می‌شود تنها خودش دچار رنج و درد نمی‌شود بلکه اطرافیان او نیز  سختی‌های روحی،جسمی و مالی زیادی را متحمل می شوند.سرطان یک بیماری است که در پی آن سلول‌ها در نواحی خاصی‌ از بدن دچار تکثیر غیرطبیعی می شود و به‌تدریج به شکلِ غده در می‌آید و بافت ها و اندام‌ها را از بین می‌برد. درنتیجه  به علایم  دردناک  یا  مرگ  منجر می‌شود.
 شایع‌ترین انواع سرطان ، تومور مغزی، سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان روده است.تومور مغزی یکی از کشنده‌ترین  انواع سرطان است که البته تلفات بسیار کمی دارد.در این مطلب به نقل از Reader’s Digest  به چند واقعیت‌ ناشناخته درباره  تومور سرطانی اشاره شده است :
*سرطان مغز علت اصلی  مرگ مربوط به سرطان در بیماران زیر 14سال  و دومین علت  مرگ مربوط به سرطان در بیماران زیر 20 سال است.
*120 نوع تومور مغزی وجود دارد که روی افراد با هر نوع سن،ملیت و جنسیت تأثیر می‌گذارد و درمان را بسیار سخت می‌کند.همه انواع تومور مغزی می‌تواند مهلک باشد.
* گلیوما یکی از شایع‌ترین تومورهای اولیه سیستم عصبی مرکزی است که در نخاع یا مغز بروز می‌کند و روی سلول‌های  گلیوما تأثیر می‌گذارد. شایع‌ترین محل تومور گلیوما مغز است.
*تومورهای اولیه مغز معمولا برخلاف تومورهای دیگر به اندام‌های دیگر پخش نمی‌شود و  در مغز می‌ماند اما می‌تواند کشنده باشد.
*در صورت مرگ مغزی در بیماران با تومورهای اولیه، امکان اهدا کردن اعضای بدن آن‌ها وجود دارد .
*تومور مغزی در کودکان متفاوت از تومور مغزی در بزرگسالان است و روش درمان و دارویی که تجویز می‌شود نیز فرق دارد.
*تومور مغزی در کودکان حتی پس از درمان می‌تواند باعث مشکل شناختی و یادگیری  شود که به‌طور مؤثر روی کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارد.

منبع: روزنامه خراسان

این نشانه های تومور مغزی را جدی بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ