راه حل ۱ دقیقه‌ای برای رفع گردن‌درد

مهرناز زاوه
ساعت ۷ صبح است و می‌خواهید روزتان را آغار کنید اما با ضدحال بزرگی روبه‌رو می‌شوید و گردنتان حسابی درد می‌گیرد...

ساعت ۷ صبح است و می‌خواهید روزتان را آغار کنید اما با ضدحال بزرگی روبه‌رو می‌شوید و گردنتان حسابی درد می‌گیرد.
گرفتگی عضلانی به نوعی دردسر است، خصوصا وقتی در ناحیه گردن یا کمر باشد و در شرایطی که ماساژ دادن این نواحی باعث کمتر شدن شدت گرفتگی شود، اما شاید زمان انجام این کار را نداشته باشید. در اینجا به چند اقدام ساده برای تسکین این دردها اشاره می‌کنیم.
قدم ۱: نقطه‌ درد را پیدا کنید. اگر در سمت راست گردن و یا بالای کمرتان رخ داده است، دست راستتان را روی آن نقطه بگذارید. و اگر در سمت چپ این اتفاق افتاده، دست چپ را روی آن قرار دهید.
قدم ۲: با انگشتانتان محل برآمدگی یا تورم را محکم فشار دهید. مراقب باشید چرا که ممکن است درد زیادی به همراه داشته باشد که البته می‌توانید آن را تحمل کنید. اگر دستتان به آن نقطه نمی‌رسد بهتر است از یک توپ یا ابزاری نظیر آن برای انجام این کار استفاده کنید. کافی‌ست که رو به دیواری خم شده و از آن به عنوان اهرم استفاده کنید.
قدم ۳: سرتان را کمی به سمت مخالف نقطه‌ای که درد می‌کند چرخانده و آن را به صورت اریب خم کنید، به طوری که بتوانید زیر بغل خود را با چانه‌تان لمس کنید. طی این حرکت، عضله گرفته را به فعالیت وادارید و وقتی تحت فشار قرار گرفت می‌توان آن را تسکین داد. 
قدم ۴: قدم ۱ تا ۳ را حدود ۳۰ بار پشت هم انجام دهید. بعد از آن، سعی کنید قسمت بالای کمرتان را کش دهید. برای تسکین عضلات و باز شدن آنها در طول روز سعی کنید این حرکات را حتما انجام دهید.
منبع: prevention

دلایل گردن درد که شما را شگفت زده خواهد کرد

درمان‌‌ خانگی گردن‌درد با روغن رزمری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ