ماه روزه و جنایت غذایی!

jalalvand
این ماه رمضانی آدم حسابی گرسنه می‌شود و به قول معروف دست‌کم برای مدتی کوتاه درک می‌کند که مستمندان و نیازمندان واقعا چه سختی‌هایی را هر روز متحمل می‌شوند.

حالا بگذارید دو تا آمار مختلف خدمت‌تان در همین زمینه اعلام کنیم، آیا می‌دانستید در همین فاصله سحر تا افطار که ما از خوردن و نوشیدن دست می‌کشیم 25 هزار نفر در دنیا از گرسنگی می‌میرند.

اما آمار دوم این است که مردم فرانسه سالانه 10 میلیون تن مواد غذایی به ارزش 16 میلیارد یورو (بیش از 62 تریلیون تومان) را دور می‌ریزند.

بر اساس آمار آژانس محیط زیست فرانسه هر مصرف‌کننده فرانسوی سالانه به طور متوسط 29 کیلوگرم مواد غذایی به ارزش 108 یورو را دور می‌ریزد. علاوه بر این پژوهشگران معتقدند که 3 درصد از گازهای گلخانه‌ای فرانسه را این مواد غذایی دور ریختنی تولید می‌کنند که اثرات فاجعه‌بار زیست‌محیطی هم به همراه دارد.

میوه و سبزیجات هم بیشترین مواد غذایی هستند که فرانسوی‌ها به هدر می‌دهند، این میزان مواد غذایی دور ریخته شده در فرانسه می‌تواند سالانه 10 میلیون نفر را تغذیه کند یعنی مقایسه کنید با آن روزی 25 هزار نفر گرسنه که هر روز می‌میرند آن وقت می‌فهمیم که مردم فرانسه چه جنایتی در حق همنوعان خود در کره زمین انجام می‌دهند، جنایتی که آثار آن تا سال‌ها بعد هم گریبان بشر را می‌گیرد.

البته در میان ما ایرانی‌ها هم اگرچه اندک، اما هستند خانواده‌هایی که متاسفانه اسراف می‌کنند که امیدواریم آنها هم به برکت همین ماه رمضان به گروه نیکوکاران و دستگیران نیازمندان بپیوندند.

منبع: چاردیواری

لینک مرتبط: آیا افراد روزه می توانند دارو مصرف کنند؟

به چه دلیلی امام (ره) و سید احمد خمینی روزه نمی‌گرفتند؟

افراد روزه بعد از سحری با شکم پر نخوابند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ