چرا در ماه روزه دچار سوء تغذیه میشویم؟ + راه حل

faateme1366
در ماه مبارک رمضان با تغییر الگوی غذایی در افراد مصرف برخی مواد غذایی کاهش می یابد که باید این موارد را رعایت کنند.

تیرنگ رضا نیستانی متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی ،با بیان اینکه هیچ فردی در طول ماه رمضان دچار سوءتغذیه حاد و کمبود پروتئین نمی شود، اظهار کرد: کودکان در حال رشد و سالمندان به علت اینکه آسیب پذیر هستند، ممکن است کمبود مواد غذایی پیدا کنند

وی در مورد اقدامات پیشگیری از مشکلات تغذیه ای کودکان و سالمندان بیان کرد: برای جلوگیری از بروز مشکل در این افراد رعایت الگوی تغذیه سالم که شامل تعادل، تنوع و تناسب که مربوط به زمان خاصی نیست، توصیه می شود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: در الگوی تغذیه سالم باید مواد غذایی مناسب با وضعیت فرد انتخاب شود که تعادل و تنوع گروه های غذایی در آن رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه برخی وعده های غذایی افراد به افطار محدود می شود، گفت: وعده های غذایی را نباید محدود به افطار کرد و اکثر افراد که آن را به طور خیلی مفصل و با کالری و مواد قندی غنی استفاده می کنند

نیستانی افزود: این الگوی غذایی صحیح نیست و باید روزه داران ضمن استفاده از سحری، وعده های شام و افطار آنها جدا باشد که در این زمینه نباید مصرف میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنند.

وی با اشاره به تغییرات برنامه غذایی و کاهش مصرف میوه ها در ماه رمضان اظهار کرد: افراد با کاهش استفاده از میوه جات، کمبود مواد مغذی حیاتی مانند فیبر پیدا می کنند و دچار عارضه یبوست و مشکلات گوارشی می شوند.

این متخصص تغذیه در خصوص مصرف میوه ها و سبزیجات در ماه رمضان تصریح کرد: افراد در هر وعده می توانند سبزی را مصرف کنند همچنین می توانند میوه را در زمان بین افطار و شام، بعد از شام و حتی سحری استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ماه رمضان چه نوع شیرینی ای بخوریم؟!

خطر نوشابه ها را در افطار جدی بگیرید!

سحری چای بخوریم یا نه؟!

فشارخون و روزه !

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ