شلوار لی را نشوریم؟!

faateme1366
محققان می‌گویند شلوار جین شما احتیاجی به شست‌وشوی دائمی ندارد، مگر آنکه بیش‌ازحد کثیف شده یا بو گرفته باشد. وقتی‌که شلوار جین پس از مدتی استفاده بو بگیرد، شست‌و‌شوی آن می‌تواند دلیلی قانع‌کننده داشته باشد؛ اما اگر شما نگران سلامتی خود و رشد باکتری‌ها در آن هستید، دانشمندان می‌گویند که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

برنارد ردل، استادیار رشته زیست‌شناسی مولکولی در دانشگاه اینسبروک در اتریش، می‌گوید که هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که اگر شلوار جینی که هرروز می‌پوشید، شسته نشود، سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

       راشل مک کوئین، استاد بوم شناسی انسانی در دانشگاه آلبرتا کانادا که روی نساجی، پارچه و نگهداری آن تمرکز دارد، می‌گوید حتی اگر شما در محلی کار می‌کنید یا نیاز به رفتن در مکانی را دارید که پاکیزه بودن مهم است، مثلا جایی مثل بیمارستان، شست‌و‌شوی دست‌های شما بسیار بااهمیت‌تر از شستن شلوار جین شما است.

       یکی از دانشجویان مک کویین یک شلوار جین را به مدت ۱۵ ماه بدون شست‌و‌شو استفاده کرد. میزان باکتری‌های شلوار در زمان‌های مختلف اندازه‌گیری شد و نتیجه‌ای که بعد از ۱۵ ماه به دست آمد این بود که میزان باکتری‌های موجود در شلوار بعد از ۱۵ ماه برابر با میزان باکتری‌های موجود در آن بعد از ۱۳ روز بود! چیزی که آن‌ها دریافتند باکتری‌های عادی و سلول‌های پوست انسان بود.

       مک کویین می‌گوید: «فکر می‌کنم اگر شلوارهای جین خود را در فضای آزاد و زیر نور خورشید آویزان کنید، روشی موثرتر برای از بین بردن بو و مقدار زیادی از باکتری‌هاست.» بنابراین شلوارهای جین خود را تا زمانی که احساس می‌کنید نیاز به شست‌و‌شو ندارند، نشویید.

منبع: روزنامه سپید

این موجودات وحشتناک در تاریکی شب از بدنتان بیرون می آیند! +تصویر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ