کاهش وزن از این راه‌ها زندگی‌تان را عوض می‌کند-قسمت اول

مهرناز زاوه
چه بالاخره توانسته باشید اضافه وزن‌تان را از بین ببرید و چه به دنبال انگیزه‌های جدیدی هستید، روش‌هایی که در این‌جا می‌خواهیم به آن بپردازیم قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

چه بالاخره توانسته باشید اضافه وزن‌تان را از بین ببرید و چه به دنبال انگیزه‌های جدیدی هستید، روش‌هایی که در این‌جا می‌خواهیم به آن بپردازیم قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. 
در حالی‌که ممکن است احساس کنیم زندگی پیش پا افتاده و زودگذر است، واقعیت این است که بشر همیشه در حال تکامل است. ما همیشه در حال تجربه چیزهای جدید هستیم که به مرور ما را تغییر می‌دهند. برای بسیاری از ما وزن و شکل اندام، تعریف‌کننده حسی است که نسبت به خودمان داریم و تصویری که دیگران از ما می‌بینند بر سطح اعتماد به نفس‌مان تاثیر به سزایی دارد. در واقع تصویر بدن نشان‌دهنده چگونگی ارتباط با دیگران، میزان اعتماد به نفس و احساس سلامت یا عدم سلامت در زندگی روزمره است. بنابراین وقتی به لحاظ ذهنی خودتان را برای پاره‌ای تغییرات در جهت کاهش وزن و تناسب اندام آماده می‌کنید، نکات دیگری هم هست – برخی‌هایشان خوب و برخی دیگر عیجب‌غریب- که ممکن است هیچ‌وقت به ذهنتان هم خطور نکرده باشد.
ممکن است ترفیع بگیرید
شاید اعصاب‌خرد‌کن باشد اما حقیقت دارد: ممکن است بعد از آب کردن چربی‌های اضافه، رئیس‌تان برخورد بهتری با شما داشته باشد. افراد چاق خصوصا خانم‌ها نسبت به آن دسته از همکاران خود که وزن متعادل دارند، حدود ۲.۵ درصد درآمدشان کمتر است. تحقیقات نشان می‌دهد وزن و جذابیت هر دو در دستیابی به شغل مورد نظر یا ترفیع گرفتن نقش مهمی ایفا می‌کنند.
ممکن است دیگر دچار حساسیت‌های فصلی نشوید
اگر با آمدن فصل بهار و باز شدن گل‌ها چشمانتان شروع می‌کند به خارش، باید تقصیر را گردن وزن‌تان بیاندازید. زیرا اضافه‌وزن می‌تواند در روند فعالیت غدد فوق کلیوی و سیستم تنفسی اختلال ایجاد کرده و علائم آلرژی و تنگی نفس را تشدید کند.
طعم غذاها بهتر می‌شود
بعد از کاهش وزن، طعم غذا برایتان به مراتب بهتر از قبل خواهد شد. بر اساس تحقیقات دانشگاه استنفورد، افرادی که اضافه‌وزن دارند نسبت به افرادی که هیکل متناسبی دارند، حساسیت کمتری نسبت به طعم غذا از خود نشان می‌دهند. متخصصان می‌گویند علتش آن است که پُرزهای چشایی به خاطر مصرف زیاد در این افراد کم‌کار می‌شود. مسئله دیگر، تغییرات هورمونی است که در دوران کاهش وزن رخ می‌دهد که باعث تغییر نحوه عملکرد گیرنده‌های مزه و ارتباط آنها با مغز خواهد شد.
می‌توانید داروهایتان را کنار بگذارید
احتمالا می‌دانید که داشتن وزن متعادل می‌تواند باعث پیشگیری از وقوع بعضی بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و دیابت شود، اما آیا می‌دانستید که کاهش وزن می‌تواند وضعیت بیماری‌های فعلی‌تان را بهتر کند؟ این بدان معناست که می‌توانید دوزهای کمتری از داروهای فعلی‌تان را مصرف کرده یا مصرف توأمان برخی داروها را، البته با نظر پزشک، متوقف کنید.
میل جنسی‌تان زیاد می‌شود
این فقط تصور شما نیست. وقتی شاخص حجم بدنتان کم می‌شود، خیلی راحت‌تر برانگیخته می‌شوید و این مسئله به دلیل افزایش میزان تستسترون رخ می‌دهد. از طرفی احساس خجالت کمتری نسبت به اندام برهنه خود خواهید داشت و همین انگیزه‌ را برای داشتن رابطه جنسی افزایش می‌دهد.
از رابطه جنسی بیشتر لذت خواهید برد
اگر تا پیش از کاهش وزن فکر می‌کردید که رابطه جنسی، احساسی فوق‌العاده به شما خواهد داد، پس بهتر است آن را بعد از آنکه به وزن و اندام متعادل خود رسیدید امتحان کنید. طی تحقیقاتی که بر روی ۱۲۱۰ فرد با وزن‌های متغیر صورت گرفت مشخص شد افراد چاق نسبت به افراد لاغر حدود ۲۵ برابر نسبت به رابطه جنسی خود ابراز نارضایتی می‌کنند.
کارها برایتان ساده‌تر می‌شود 
اندام لاغرتر، مغزی باهوش‌تر؟ شاید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد چاق‌ نسبت به افراد لاغر، مهارت‌های شناختی ضعیف‌تری دارند.
دیگر لم دادن روی مبل برایتان جذاب نخواهد بود
پیش از آنکه وزنتان را کم کنید، مشخص بود که چربی‌های اضافه به مفاصلتان فشار آورده و شما را سنگین‌تر می‌کرد. بنابراین هیچ جای تعجبی نبود وقتی زود خسته می‌شدید و مدام دوست داشتید که جایی بنشینید. حالا که وزنتان را کم کرده‌اید، درد مفاصلتان به مراتب کمتر شده و میزان انرژی‌تان افزایش می‌یابد.
منبع: eatthis 

دلایل عمده افزایش وزن مجدد پس از یک دوره کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ