اسموتی‌هایی برای زیبایی پوست صورت

مهرناز زاوه
در اینجا به اسموتی‌هایی اشاره می‌کنیم که برای سلامت و زیبایی پوستتان تأثیر زیادی به همراه دارند.

وقتی صحبت از درست کردن سریع صبحانه به میان می‌آید، مخلوط‌کن نقشی مهمی ایفا می‌کند. اما شاید کمتر از آن برای اهدافی مانند زیبایی پوست استفاده کرده باشید. در اینجا به اسموتی‌هایی اشاره می‌کنیم که برای سلامت و زیبایی پوستتان تأثیر زیادی به همراه دارند.
برای پفِ زیر چشم
برای درست کردن این اسموتی، این مواد را با هم ترکیب کنید: ۲ قاشق دانه‌ی قهوه تازه + ۲ قاشق پودر کاکائوی خالص + ۱ قاشق عسل + ۳ قاشق ماست + ۱ قاشق روغن گیاهکِ گندم
دانه قهوه باعث کاهش تورم زیر چشم شده و تا حدی خواص لایه‌برداری هم دارد، این در حالی است که کاکائو عطری شیرین به این اسموتی می‌دهد و از طرفی آنتی‌اکسیدان موجود در این اسموتی هم باعث کاهش علائم سالخوردگی می‌شود. ماسکِ این اسموتی را روی صورت خود مالیده و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه روی آن بماند. برای آنکه خواص لایه‌برداری آن بیشتر شود با آب ولرم صورت را ماساژ دهید.
برای پوست پیشانی
برای درست کردن این اسموتی این مواد را با هم ترکیب کنید: ۲ فنجان ماست ساده + ۱ عدد خیارِ متوسط پوست‌کنده + نصفِ یک سیب‌زمینی متوسط + نصف فنجان چای دم‌کرده سرد + ۲ قاشق آب پرتقال
این ماسک حاویِ ماستِ مرطوب‌کننده همراه با خیار است که خاصیت تسکین‌دهنده و آرام‌بخش دارد. آنزیم سیب‌زمینی یعنی کاتکولاس و ویتامین C موجود در آب پرتقال تأثیر زیادی در تسکین بافت‌های پوستی دارد. تانن‌های موجود در چای هم خواص آنتی‌اکسیدانی دارند که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند. 
این اسموتی را روی صورتتان بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی آن بماند. سپس به مدت پنج دقیقه یک حوله مرطوب روی آن بگذارید و بعد شستشو دهید.
برای پوسته‌پوسته شدن پوست 
برای درست کردن این اسموتی، این مواد را با هم ترکیب کنید: ۴ تکه آناناس تازه +‌ ۲ قاشق شیرنارگیل
آنزیم‌های موجود در آناناس خاصیت لایه‌برداری دارند و از طرفی شیرنارگیل هم به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند. این اسموتی را روی صورتتان بمالید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه روی آن بماند. بعد آن را با حوله‌ای مرطوب تمیز کنید. 
برای پوست‌های حساس و خشک
برای درست کردن این ماسک، این مواد را با هم ترکیب کنید: ۲ قاشق بادام زمینی + ۴ قاشق جو دوسر + ۲ قاشق عسل + ۲ قاشق عصاره لیمو
بادام زمینی خاصیت لایه‌برداری دارد، در حالی‌که جو دوسر و عسل خاصیت التیام‌دهنده و شفابخش دارند. عصاره لیمو به خاطر وجود ویتامین C و اسید آلفاهیدروکسی باعث درخشندگی پوست می‌شود.
ماسک فوق را روی پوستِ تمیزتان بمالید. بگذارید حدود ۵ دقیقه روی آن بماند و بعد با آب شستشو دهید. باقیمانده آن را می‌توانید به مدت چند هفته در یخچال نگهداری کنید.
برای پوست‌های لکه‌دار
برای درست کردن این ماسک، مواد زیر را با هم ترکیب کنید: ۲ قاشق پاپایای تکه‌تکه ‌شده + ۱ قاشق عسل + نصف قاشق چای‌خوری عصاره لیمو
آنزیم‌ها و اسیدهای موجود در پاپایا و عصاره لیمو باعث شفاف شدن و کم‌رنگ شدن لکه‌های پوستی می‌شود. از طرفی عسل هم به نرمی و رطوبت پوستی کمک می‌کند.
این ماسک را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی آن بماند و بعد با آب گرم بشویید.
برای کم‌آبی پوست
ترکیبات لازم برای این ماسک را با هم مخلوط کنید. این ترکیبات شامل: ۱ عدد آووکادوی رسیده + یک‌چهارمِ فنجان جو دوسر +‌۲ قاشق عسل است.
همانطور که می‌دانید آووکادو و عسل دارای خواص مرطوب‌کننده هستند، در شرایطی که جو دوسر به لایه‌برداری و شفافیت پوست کمک می‌کند.
این ماسک را روی نقاط مشکل‌دار پوست به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد به خوبی آن را بشویید.
برای پوست‌های کدر و مات
برای درست کردن این ماسک، این ترکیبات را با هم مخلوط کنید: نصفِ فنجان ماست یونانی + ۲ قاشق عسل
اسید لاکتیک موجود در ماست یونانی یک ماده لایه‌بردار طبیعی است و عسل هم باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود.
یک لایه ضخیم از این اسموتی را روی صورت و بیشتر دور چشم و لبتان بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی آن بماند و بعد آن را به خوبی بشویید.
برای پوست‌های خسته
برای درست کردن این ماسک، این ترکیبات را با هم مخلوط کنید: ۱ فنجان دانه قهوه + نصف فنجان شکر + نصف فنجان نمک دریایی + مقدار کمی دارچین + ۲ قاشق روغن نارگیل آب‌شده
همانطور که می‌دانید کافئین موجود در قهوه باعث هوشیاری و بیداری مغز می‌شود، اما استفاده موضعی از آن باعث منقبض شدن رگ‌های خونی شده و به کاهش تورم و التهاب پوستی کمک می‌کند.
این ماسک را با حرکات دورانی روی صورتتان بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی آن بماند و بعد صورتتان را بشویید.
برای پوست‌های براق
برای درست کردن این ماسک، این ترکیبات را با هم مخلوط کنید: نصف فنجان ماست + نصف فنجان توت‌فرنگی
آنتی‌اکسیدان موجود در توت‌فرنگی باعث کم شدن میزان چربی پوست می‌شود و ماست هم منبعی عالی برای تسکین و هیدراته کردن پوست محسوب می‌شود. این ماسک را روی پوستتان بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی آن بماند و بعد شستشو دهید.
منبع: thehealthsite 

ترفندهای درمان سریع گودی و پف زیر چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ