اگر دیگر آرایش نکنید چه اتفاقاتی برای پوستتان می‌افتد؟

مهرناز زاوه
شاید با خود فکر کنید که اگر کلا آرایش کردن را بی‌خیال شوید چه اتفاقی می‌افتد؟ در اینجا به نکات جالبی در این زمینه اشاره می‌کنیم.

یکی از بهترین نکات در ارتباط با آخر هفته –سوایِ داشتن وقت کافی برای استراحت و خواب– رها شدن از دردسر آرایش کردن است. شاید با خود فکر کنید که اگر کلا آرایش کردن را بی‌خیال شوید چه اتفاقی می‌افتد؟ در اینجا به نکات جالبی در این زمینه اشاره می‌کنیم.
ممکن است اوایل احساس عدم امنیت کنید
می‌دانیم چه احساسی دارید: صورتتان خسته به نظر می‌آید، شاید هم حس می‌کنید دیگر زیبا نیستید. همکاران و دوستانتان درباره شما زیر لب حرف می‌زنند؟ هرچند ممکن است در ابتدا کمی اعتماد به‌نفس‌تان پایین بیاید، اما همه این‌ها زمانی از بین می‌رود که متوجه می‌شوید سر صبح نیم‌ساعت وقت اضافه‌تر دارید تا به کارهای دیگرتان برسید.
ممکن است استرس‌تان کم شود
حفظ یک برنامه منظم آرایشی مایه دردسر است. در مالیدن کرم پودر هم دردسر دارید؟  مژه‌هایتان بسیار به هم فشرده است؟ آرایش نکردن باعث کم شدن میزان استرس شما نسبت به این نوع مسائل شده و ذهنتان را آرام‌ می‌کند تا کارهای مهم‌تری انجام دهید، مثلا ورزش کردن یا مراقبه.
پوستتان تمیز می‌شود
بین کرم پودر و کانسیلر و رژگونه لایه‌های زیاد دیگری روی پوستتان وجود دارد. و اگر واقعا بخواهیم با هم صادق باشیم، خودتان هم می‌دانید که بسیاری از آنها موقع پاک کردن آرایش در شب، به طور کامل پاک نشده و روی صورت می‌ماند و به منافذ صورت نفوذ می‌کند. پس بهتر است به پوستتان استراحت بدهید تا ظرف چند روز حسابی تمیز شود.
جوان‌تر می‌شوید
خصوصا اگر فردی هستید که عادت دارید آرایش غلیظ انجام دهید این مسئله بیشتر خودش را نشان می‌دهد. تعداد کمی کک‌ و مک روی بینی و قرمزی روی گونه‌ها که همیشه سعی می‌کنید رنگشان را ملایم و کمرنگ کنید، با آرایش نکردن باعث می‌شوید که صورتتان ظاهر جوانی پیدا کند و دیگر دغدغه درست کردنشان را نخواهید داشت.
ارزش بیشتری برای موهایتان قائل خواهید شد
فراموش نکنید که آرایش نکردن به معنای این نیست که به طور کلی رسیدن به ظاهرتان را فراموش کنید. سعی کنید همیشه برای صاف کردن موهای فر وقت بگذارید و یا موهایتان را به زیبایی گیس کنید. کاری که قبلا برایش وقت نداشتید.
منبع: webmd 

اتفاقات خوبی که بعد از کنار گذاشتن لاک و مانیکور ناخن در انتظارتان است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ