۱۰ چیزی که هیچ‌کس درباره اصلاح پاهایتان به شما نمی‌گوید

مهرناز زاوه
گفته می‌شود روش مشخصی برای اصلاح موهای زائد پا وجود ندارد، اما ما با این ایده موافق نیستیم. در ادامه ۱۰ نکته در رابطه با اصلاح موهای زائد پا ارائه شده است که به شما کمک می‌کنند آنها را به بهترین شکل ممکن اصلاح کنید.

با افزایش درجه حرارت هوا به نظر می‌رسد که بروز برجستگی‌ها و جوش‌های پوستی گریزناپذیر باشد. گفته می‌شود روش مشخصی برای اصلاح موهای زائد پا وجود ندارد، اما ما با این ایده موافق نیستیم. در ادامه ۱۰ نکته در رابطه با اصلاح موهای زائد پا ارائه شده است که به شما کمک می‌کنند آنها را به بهترین شکل ممکن اصلاح کنید. امیدواریم این نکات شما را به نتیجه دلخواه‌تان برسانند.
۱. لایه‌برداری کنید تا نتیجه بهتری بگیرید 
همیشه قبل از اصلاح پاها لایه‌برداری کنید؛ البته حداقل یک هفته قبل از آن. این کار کمک می‌کند که از شر سلول‌های مرده پوست خلاص شوید. لایه‌برداری به کاهش تحریک‌پذیری و سوختگی ناشی از تیغ اصلاح نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید از یک اسکراب ملایم یا یک لایه‌بردار معمولی برای این کار استفاده کنید.
۲. کف ریش را فراموش نکنید
کف نقش بسزایی در انجام یک اصلاح خوب و تمیز دارد. صابون را کنار بگذارید و از کرم استفاده کنید. صابون پوست صورت را خشک می‌کند، در حالی‌که کرم، پوست شما را نرم و مرطوب نگه می‌دارد و اصلاح را آسان‌تر می‌سازد.
۳. در انجام اصلاح ملایم باشید
پس از اصلاح از لیف حمام استفاده نکنید. پوست تازه اصلاح‌شده بسیار تحریک‌پذیر است و به راحتی قرمز شده و جوش می‌زند.
۴. بهترین محصول ممکن را پیدا کنید
مثل هر محصول زیبایی دیگر، بهتر است کرم اصلاح مطلوب خود را پیش از خرید شناسایی کنید. اگر پوست‌تان خشک و تحریک‌پذیر است، سعی کنید از محصولاتی که حاوی الکل یا عطر هستند استفاده نکنید.
۵. ران پا از اهمیت زیادی برخوردار است
خیلی از خانم‌ها از اصلاح موهای زائد ران پا خودداری می‌کنند، اما این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. ران پا به اندازه سایر بخش‌های بدن مهم است و باید اصلاح شود. برای اصلاح ران بهتر است موهای زائد دور ران را به طور کامل بزنید تا پاهای صاف و لطیف داشته باشید.
۶. ضربه زدن حین اصلاح کمکی نمی‌کند
این یک تصور غلط است که به اصلاح نسبت داده می‌شود؛ برای دستیابی به بهترین نتایج بهتر است کمتر ضربه بزنید و از نواحی کوچک شروع کنید. اگر مجبورید یک ناحیه را بیش از یک بار اصلاح کنید، ممکن است تیغ‌تان کند شود؛ بنابراین، در صورت نیاز تیغ اصلاح را عوض کنید.
۷. بله، انتخاب تیغ مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است
پیدا کردن تیغ مناسب اولین کاری است که باید برای انجام یک اصلاح تر و تمیز انجام دهیم. یک تیغ مناسب تیغی است که سر گردان داشته باشد و از دسته‌ای نرم و ملایم برخوردار باشد. یک تیغ کامل باید تیغه‌های بیشتری داشته باشد تا مجبور نباشید یک ناحیه را بیش از یک بار تیغ بزنید.
۸. رطوبت یک امر کلیدی است
پاها هم به رطوبت نیاز دارند! اگر پاهایتان خشک است، سعی کنید از یک لوسیون مرطوب‌کننده استفاده کنید. لوسیون کمک می‌کند که احتمال جوش زدن و رویش موهای زیرپوستی به حداقل برسد.
۹. پاها هم به ضد آفتاب نیاز دارند
وقتی پاهایتان را اصلاح می‌کنید، آنها بیش از پیش در معرض معرض تابش خیره‌کننده نور آفتاب قرار می‌گیرند. پس فراموش نکنید که از یک ضد آفتاب خوب با SPF مناسب استفاده کنید. سعی کنید ضد آفتابی بخرید که زیاد چرب نباشد اما به اندازه کافی خاصیت مرطوب‌کنندگی داشته باشد.
۱۰. کلام آخر
وقتی اصلاح می‌کنید، بهتر است کمی بیشتر زیر دوش بمانید. گرما و بخار دوش کمک می‌کند که پوست‌تان نرم‌تر و لطیف‌تر شود و منافذ آسیب‌دیده خود را سریع‌تر بازسازی کند.
منبع: prevention 

راهنمای از بین بردن موهای زائد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ