آیا چاقی بر کاهش هورمون مردانه تاثیرات بدی دارد؟

jalalvand
پزشکان می گویند مردانی که با افزایش سن نگران کاهش سطح هورمون تستسترون خون و پیامدهای آن هستند بهتر است پیش از روی آوردن به مصرف داروهای مختلف، تغییری در شیوه زندگی خود ایجاد کنند. بخش مهم دیگری که مردان را نگران می کند، چاقی است! اما واقعا چاقی چه تاثیر بر هورمون مردانه دارد؟

پزشکان معتقدند با افزایش سن، سالیانه یک درصد از تستسترون بدن مردان کاهش می یابد؛ کاهش سطح تستسترون در مردان، افزون بر کاهش میل جنسی در آنان باعث بروز پیامدهای ناگوار بسیاری در بدن آنان می شود که کاهش توان جسمانی و تحلیل ماهیچه ها را می توان از جمله این موارد دانست.

مردان پیش از روی آوردن به مصرف داروهای شیمیایی و تزریق های مرتبط که البته در صورت تشخیص پزشک معالج، ضروری هم هست، می بایست تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند.

خواب کافی برای حفظ میزان تستسترون در بدن مردان لازم است زیرا همواره رقابتی بین کورتیزول و تستسترون در جریان است و با خواب کافی و پایین نگاه داشتن سطح کورتیزول، مردان می توانند سطح تستسترون خود را حفظ کنند.

همچنین کاهش وزن می تواند در این امر موثر باشد زیرا یکی از عواملی که باعث کاهش شدید تستسترون می شود، چاقی است.

همچنین خوردن مواد غذایی حاوی روی (زینک) و ویتامین «دی» می تواند برای حفظ میزان تستسترون در مردان موثر باشد.

اگر چه در مصرف برخی از غذاها مانند تخم مرغ که کلسترول دارند باید احتیاط کرد ولی باید این نکته را نیز دانست که کلسترول برای ساخت تستسترون در بدن حیاتی است.

مصرف میوه هایی مانند انار و هندوانه یا غذاهای ادویه دار یا سیر و ماهی در کنار سبزی هایی مانند اسفناج یا کلم بروکلی نیز برای حفظ این هورمون در بدن ضروری است.

به عقیده متخصصان، روی آوردن به برنامه غذایی مدیترانه ای، نه فقط برای قلب و مغز بلکه برای حفظ میزان تستسترون در مردان بسیار مفید است و مردان با افزایش سن، باید به این موضوع توجه کنند.

منبع: جام جم سرا

لینک مرتبط: آقایان این سوالات را باید حتما از پزشک خود بپرسید!

مردان چگونه به کم کاری غدد جنسی دچار می شوند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ