۸ عادت بد که اهداف تناسب اندام شما را به خطر می‌اندازند

مهرناز زاوه
اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید و به نتایج مثبت دست یابید، باید از عادات بدی که شما را از اهداف تناسب اندام دور می‌کنند، اجتناب کنید.

برای رسیدن به یک فیزیک بدنی مناسب، هر حرکتی که در باشگاه می‌کنید باید هدفمند باشد و هر تمرین باید در راستای تمرینات قبلی اجرا شود. گرم کردن و چند دقیقه صحبت کردن با دوستان قبل از انجام ست دوم شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما به زمان تمرینات اضافه می‌کنند. یک عادت بد را در پیش بگیرید و آن را تکرار کنید تا عواقب احتمالی آن را ببینید.
اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید و به نتایج مثبت دست یابید، باید از عادات بدی که شما را از اهداف تناسب اندام دور می‌کنند، اجتناب کنید. در این مقاله، از ورزشکاران نخبه درخواست کردیم که ما را با شیوه‌های رسیدن به یک اندام ایده‌آل بیشتر آشنا کنند.
۱.اجرای حرکات درهم و برهم
وقتی پای کسب نتیجه به میان می‌آید، کریگ کاپورسو که از اعضای فدراسیون بدن‌سازی است، فرم بدن حین انجام حرکات را در اولویت قرار می‌دهد. او می‌گوید: «اغلب کسانی که تازه به باشگاه می‌آیند، برای بلند کردن وزنه‌ها مشکل دارند، چون تازه‌کارند و از کسی هم مشورت نمی‌گیرند.»
متاسفانه، تمرین کردن با فرم نامناسب در شروع کار باعث می‌شود که این فرم نامناسب در بلندمدت به یک عادت بد تبدیل شود. هر قدر بیشتر با فرم نامناسب تمرین کنید، ناخواسته عضلات بیشتری را به اشتباه درگیر تمرین خواهید کرد. داشتن فرم نامناسب در بدترین حالت شما را در معرض آسیب‌دیدگی قرار خواهد داد.
۲.زیاده‌روی در انجام تمرینات قلبی
یکی دیگر از عادات بدی که در باشگاه‌های ورزشی وجود دارد، افراط در انجام تمرینات قلبی است. تمرینات قلبی مفیدند، اما در شرایطی که با رعایت اعتدال انجام بگیرند. اگر در انجام این تمرینات زیاده‌روی کنید، دچار آتروفی عضلانی می‌شوید و قدرت بدنی‌تان را از دست خواهید داد. حتی ممکن است دچار چربی‌سوزی شوید. این مسئله به ویژه زمانی رخ می‌دهد که یک برنامه غذایی سخت داشته باشید. کافی است یک برنامه غذایی بسیار سخت را با ساعات متوالی تمرینات قلبی در هفته ترکیب کنید تا به سرعت توده عضلانی بدن‌تان را از دست بدهید!
دنبال راه‌حل می‌گردید؟ تمرینات قلبی خود را مختصر و مفید انجام دهید. ۱۵ دقیقه تمرین روزانه در طول هفته کفایت می‌کند. با این کار، هم چربی می‌سوزانید و هم انرژی‌تان را بازیابی می‌کنید.
۳.خیلی کم غذا می‌خورید
شاید غیرمنطقی به نظر برسد، اما گاهی غذا خوردن به کاهش وزن کمک می‌کند؛ این دقیقا همان کاری است که برخی افراد ملزم به انجام آن هستند. وقتی پای دریافت کالری به میان می‌آید، کم غذا خوردن به معنای منفعت بیشتر نیست. همانطور که افراط در انجام تمرینات قلبی آثار منفی دارد، کم غذا خوردن هم می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.
۴.خوردن مواد غذایی اشتباه
شاید مصرف کالری‌های مورد نیازتان را تحت نظر داشته باشید، اما آیا به آنچه می‌خورید هم توجه کرده‌اید؟ یکی از اشتباهات بزرگی که اغلب افراد مرتکب می‌شوند، خوردن غذاهای اشتباهی است. رژیم غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو، اگر برنامه غذایی درستی نداشته باشید، سخت است که به نتایج دلخواه‌تان دست یابید.
۵.حین تمرین بیش از حد سلفی می‌گیرید
شکی نیست که عکس گرفتن از پیشرفت‌تان در باشگاه می‌تواند مشوق شما باشد؛ اما قبل از اینکه جلوی آینه از خود عکس بگیرید، باید ببینید تا چه حد پیشرفت داشته‌اید. این روزها، خیلی از افراد صرفا با دستگاه‌های خالی و وزنه‌های سبک عکس می‌گیرند تا خودی نشان بدهند. توصیه می‌شود در زمان تمرین کردن، سراغ عکس گرفتن نروید. 
۶.استفاده از زمان باشگاه برای جستجو در شبکه‌های اجتماعی
مفهوم حفظ تمرکز حین تمرینات به مسئله سلفی گرفتن ختم نمی‌شود. بهتر است تلفن همراه‌تان را خاموش کنید. اگر عادت دارید مدام تلفن‌تان را چک کنید یا به شبکه‌های اجتماعی سر بزنید، قطعا تمرکزتان را از دست می‌دهید و نمی‌توانید فشار لازم را در تمرینات به خود وارد کنید.
۷.تمرین کردن برای رفع پیامدهای یک رژیم غذایی ضعیف
اگر ورزش می‌کنید تا آثار زیان‌بار یک رژیم غذایی نامناسب را برطرف کنید، باید تجدیدنظر کنید؛ باید بدانید که ورزش کردن راه خوبی برای مقابله با یک رژیم غذایی ضعیف نیست. خیلی‌ها در طول روز پرخوری می‌کنند، با این امید که روز بعد کمی بیشتر تمرینات قلبی انجام دهند و از پیامدهای احتمالی در امان باشند. متاسفانه، شما نمی‌توانید با ورزش کردن از تمام جوانب منفی ناشی از یک رژیم غذایی ضعیف در امان بمانید.
۸.نداشتن چشم‌انداز روشن
در آخر، مطمئن شوید که چشم‌انداز روشنی از امیدواری‌های خود دارید. اگر تا به حال بدون فکر و تمرکز به تمرین می‌پرداختید، از خود بپرسید برای چه ورزش می‌کنید. اهداف نهایی خود را یادآوری کنید و انگیزه‌های اولیه را دریابید. با این کار می‌توانید پیوسته در راستای برنامه‌های تناسب اندام گام بردارید.
منبع: shape 

از انجام این تمرینات بی‌فایده تناسب اندام خودداری کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ