سفید شدن مو در سنین زیر ۴۰ سال طبیعی نیست

a.mahammadi
اگر فردی در سنین زیر ۴۰ سال با مشکل سفیدی مو مواجه شود، باید برای درمان اقدام کند زیرا سفیدی مو در این سنین می تواند دلیل نوعی بیماری باشد

به گزارش میزان، دکتر علی اصغر بهمن یار گفت: سفید شدن مو در سنین زیر ۴۰ سال طبیعی نیست و یکی از دلایل آن می تواند استرس زیاد و کاهش قوای جسمانی افراد باشد.
وی افزود: یکی دیگر از دلایل سفیدی مو، می تواند افزایش میزان خشکی ماده تشکیل دهنده مو باشد.
این متخصص طب سنتی با اشاره به راهکارهایی که می تواند رنگ را به موهای سفید شده بازگرداند، تصریح کرد: روش هایی وجود دارد که سبب بازگشت رنگ به موها می شود و در کنار آن از سفید شدن سایر تارهای موها جلوگیری می کند.
بهمن یار ادامه داد: افراد می توانند از روغن نارگیل یا روغن سیاه دانه استفاده کنند و با این روغن ها پوست سر و موهای خود را ماساژ دهند.
وی شست و شوی سر با مخلوط جوشانده سیاه دانه  را نیز روش دیگری برای جلوگیری از سفیدی مو دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش های مفیدی که می تواند سبب جلوگیری از سفید شدن موهای سر شود، شستن تارهای مو با جوشانده سیاه دانه و آب است. این متخصص طب سنتی با ارائه توصیه هایی به افرادی که با ریزش مو مواجه هستند؛ گفت: این افراد می توانند از «سدر، حنا و یا مورد» استفاده کنند و تا حدودی میزان ریزش موهای خود را با این گیاهان طبیعی کاهش دهند.
وی تاکید کرد: فرآورده های طبیعی تهیه شده از گیاه رزماری نیز تا حدود زیادی سبب جلوگیری از کاهش  سفیدی موی سر می شود.

منبع: روزنامه خراسان

5 راهکار برای جلوگیری از سفید شدن مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ