علائم خطرناک در دست و پاها + هشدار!

jalalvand
سردی مداوم دست و پاها و یک‌سری نشانه‌ها ممکن است خطرناک باشد. برای آگاهی از دیگر نشانه های خطرناک حتما مطلب زیر را بخوانید!

دکتر نوروزیان متخصص مغز و اعصاب گفت: سردی دست و پا به صورت مداوم در برخی افراد می‌تواند به دلایل مختلف از جمله اختلالات عروقی، اختلالات اعصاب، افسردگی و اختلالات روحی و کم‌کاری تیروئید باشد.

وی افزود: در این شرایط اگر دلیل آن عروقی نباشد و نبض‌ و گردش‌ خون فرد طبیعی باشد جای نگرانی ندارد و اگر از اعصاب باشد اصطلاحا فرد به نوروپاتی‌ یا اختلالات هدایتی در اعصاب محیطی دچار شده است که باید نوار اعصاب گرفته شود.

وی اظهار داشت: اما چنانچه سردی دست یا پا مانع فعالیت‌های عادی شود و ورم و تغییر رنگ در انگشتان یا ورم مفاصل و یا زخمی بر روی دست یا پا وجود داشته باشد از نشانه های نگران کننده‌ای است که باید به پزشک مراجعه شود.

وی خاطر نشان کرد: خوردن ماهی انقباض رگ‌های خونی را تامین می‌کند و خوردن آن برای افرادی که دچار این عارضه هستند توصیه می‌شود همچنین پوشیدن دستکش و جوراب برای گرم نگه داشتن دست و پاها از ساده‌ترین و راحت‌ترین‌ راه برای جلوگیری از این اختلال است.

وی خاطر نشان کرد: متعادل نگه داشتن دمای اتاق و دمای بدن از عواملی است که سرخرگ‌های بدن را به گرم بودن عادت می‌دهد و همچنین ورزش و تمرکز از عوامل بسیار موثر بر درمان آن محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک مرتبط: علت سوزن سوزن شدن دست و پا

خانمی ۳۵ ساله هستم مدتی است که دچار سوزن سوزن وکرختی دست ها پاها وصورت شدم آزمایشات و ام آر آی نرمال بوده اند متخصص مغز و اعصاب قرص نورتریپتیلین و متوکاربامول و پردنیزولون و آمپول synacran دادند یک بچه ده ماهه هم دارم که شب ها شیر میخورد لطفا راهنمایی کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ