کاهش وزن با قهوه‌ی ضدگلوله

مهرناز زاوه
آیا چیزی درباره قهوه ضدگلوله شنیده‌اید؟ دِیو اَسپری، کارآفرین عرصه فن‌آوری، این قهوه را برای اولین بار عرضه کرد. او ادعا می‌کند که توانسته بیش از ۵۰ کیلو وزن کم کند، آن هم تنها با داشتن رژیم غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم.

آیا چیزی درباره قهوه ضدگلوله شنیده‌اید؟ دِیو اَسپری، کارآفرین عرصه فن‌آوری، این قهوه را برای اولین بار عرضه کرد. او ادعا می‌کند که توانسته بیش از ۵۰ کیلو وزن کم کند، آن هم تنها با داشتن رژیم غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم. انگیزه او برای قهوه ضدگلوله از تجربه‌اش در نوشیدن چای تبتی همراه با کره در ارتفاعات کوه‌های تبت به ذهنش رسید. 
قهوه ضدگلوله چیست؟
دستورالعمل این قهوه متشکل از قهوه سیاه، کره‌ نمک‌اندود‌نشده، عصاره خرما و روغن نارگیل است که همه را با هم در مخلوط‌کن ترکیب می‌کنیم. هر یک از این ترکیبات به خودی خود مزایای زیادی برای سلامت به همراه دارد. کافئین که خود به ارتقاء‌دهنده میزان عملکرد معروف است می‌تواند باعث افزایش متابولیسم شده و سطح انرژی بدن را بالا نگه دارد. کره گیاهی باعث افزایش خواصِ آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با سرطان شده و از طرفی حاوی ویتامین K است که مانع از انسداد سرخرگ‌ها می‌شود. روغن‌های نارگیل و خرما، که حاوی تری‌گلیسیرید‌های زنجیره میانی هستند مقادیر کمی از سایر مواد ریزمغذی بوده که یک منبع چربی دیگر برای بدن محسوب می‌شوند. 
تأثیر این قهوه در کاهش وزن
وقتی کالری کمتری از کربوهیدرات‌ها، یعنی منبع اصلی انرژی بدن شما به آن می‌رسد، بدن شروع می‌کند به سوزاندن چربی. این تغییر باعث کم شدن میزان فشار خون شده و تولید کتون را افزایش خواهد داد. سپس قلب، عضلات و مغز دیگر قند را نمی‌سوزانند و به جای آن از کتون‌ها در قالب یک گزینه سوختی دیگر استفاده می‌کنند.
اگر فردی میزان نرمالی از کربوهیدرات را در رژیم غذایی‌اش استفاده کند، بدنش این سوخت را نسبت به چربی اضافی انتخاب خواهد کرد و به جای سوزاندن آن، قهوه با کالری بالا را ذخیره می‌کند.
سعی کنید روز خود را با قهوه ضدگلوله آغاز کنید، اگر بدنتان در وضعیت کتوژنیک است، این قهوه باعث می‌شود منبع بیشتری از چربی در اختیار بدن قرار بگیرد و همین امر باعث افزایش میزان انرژی شما شده و ظرفیت چربی‌سوزی‌تان بالا می‌رود.
منبع: thehealthsite 

فواید جادویی قهوه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ