به این دلایل بهتر است خام‌خوار شوید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اگر رعایت این اصول برای‌تان دشوار است یا دور از ذهن به نظر می‌رسد، سعی کنید آهسته‌تر گام بردارید.

همانطور که در قسمت اول گفتیم داشتن یک سبک زندگی سالم بر اساس اصول رژیم‌های غذایی خام‌خواری فواید زیادی برای سلامت شما خواهد داشت.
پروتئین سبز
به گزارش وزارت کشاورزی امریکا، ۶.۵ درصد از کالری‌های مصرفی روزانه یک امریکایی شامل پروتئین‌های سالم می‌شود. مقدار پروتئین‌های مورد نیاز و مصرفی هر فرد بسته به وزن او متفاوت است. هر فرد می‌تواند به راحتی با مصرف حبوبات، آجیل، دانه‌ها و سبزیجات پروتئین مورد نیاز روزانه خود را تامین کند. گول این حرف را نخورید که منابع گیاهی پروتئین کامل ندارند. نمی‌خواهیم خیلی تخصصی حرف بزنیم، اما پروتئین از اسیدهای آمینه مشتق می‌شود و ۹ اسید آمینه ضروری وجود دارد که یک پروتئین کامل را تشکیل می‌دهد. بر اساس مطالعات انجام شده، اسید آمینه‌های ضروری در بسیاری از غذاهای گیاهی وجود دارند و خوردن و ترکیب گیاهان متفاوت می‌تواند پروتئین کامل ر برایتان فراهم کند. 
تمام راه‌ها را امتحان کنید
اگر رعایت این اصول برای‌تان دشوار است یا دور از ذهن به نظر می‌رسد، سعی کنید آهسته‌تر گام بردارید. برای شروع، تمام نوشیدنی‌ها را غیر از آب کنار بگذارید. به هر حال، نوشیدن یک نیاز ضروری است. یک آب‌میوه‌گیری بخرید و در اینترنت به دنبال چند دستورالعمل جدید و هیجان‌انگیز بگردید. ببینید آیا می‌توانید از یک دستور خاص برای کل اعضای خانواده استفاده کنید یا خیر. به تدریج گوشت و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید و به جای آنها از سبزیجات رنگارنگ استفاده کنید. و در مرحله آخر، تمام مواد غذایی فرآوری‌شده را دور بریزید.
راهکارهایی برای افزایش سلامتی
بحث و جدل‌های بسیاری در میان حامیان رژیم‌های غذایی خام‌خواری وجود دارد؛ مبنی بر اینکه یک رژیم غذایی خام‌خواری از ابتلا به بیماری جلوگیری کرده و مشکلات مختلف را درمان می‌کند. پیروی از یک رژیم غذایی این چنینی به خودی خود می‌تواند دشوار باشد. به علاوه، پذیرش این ادعا که این رژیم غذایی تمام دردها و بیماری‌ها را از زندگی شما دور می‌کند، کمی سخت به نظر می‌رسد. آنچه می‌توان به پشتوانه اطلاعات به دست آمده از تحقیقات عنوان کرد، این است که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می‌تواند به یک زندگی سالم منجر شود. بنابراین، آیا این رژیم غذایی می‌تواند از شما در برابر سرطان و سایر بیماری‌های مهلک محافظت کند؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم. آیا امتحان کردنش ضرر دارد؟ قطعا اینطور نیست!
فواید جانبی خام‌خواری
رژیم‌های غذایی خام‌خواری فواید دیگری هم دارند. اولین چیزی که بلافاصله به ذهن ما خطور می‌کند این است که با داشتن یک رژیم غذایی خام‌خواری، ظرف و ظروف کمتری برای شستن خواهیم داشت و آب کمتری برای شستشو به هدر خواهد رفت! وقتی پخت و پزی وجود نداشته باشد، برق و گاز هم مصرف نمی‌شود. از آنجایی که بخش عمده‌ای از رژیم‌هایی غذایی خام‌خواری شامل محصولات ارگانیک هستند، تاثیر کمتری بر محیط‌زیست گذاشته می‌شود. به علاوه، هیچ حیوان یا موجود زنده‌ای برای تهیه شام شما آسیب نمی‌بیند.
تمام این چیزها برای سیاره ما خوبند. با این حال، بزرگ‌ترین مزیتی که می‌توان عنوان کرد، افزایش انرژی و بهبود سطح سلامتی است که به واسطه رژیم‌های غذایی این‌چنینی تامین می‌شود. با این اوصاف آیا باز هم فکر می‌کنید که ارزش امتحان کردن ندارد؟
آیا برای خام‌خواری آماده‌اید؟
شروع خام‌خواری به معنای این است که از تمام مواد غذایی مورد علاقه‌تان دست بکشید، اینطور نیست؟ نه کاملا. با توجه به وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌های لذیذی که در یک رژیم غذایی خام‌خواری وجود دارد، جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. با توجه به فواید ارائه شده در این مقاله، پیشنهاد ما را قبول کنید و حتما خام‌خواری را امتحان کنید.
منبع:‌ lifescript 

فواید خام خواری از زبان بهترین متخصصان تغذیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ