۱۰ غذا برای داشتن پوست عالی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
در ادامه‌ی قسمت اول به غذاهایی اشاره می‌کنیم که با کمک آنها می‌توانید ارتباط بین پوست و معده‌تان را قوی‌تر کرده و سلامت و زیبایی پوستتان را بهبود ببخشید و مانع از بروز بسیاری از بیماری‌های پوستی شوید.

در ادامه‌ی قسمت اول به غذاهایی اشاره می‌کنیم که با کمک آنها می‌توانید ارتباط بین پوست و معده‌تان را قوی‌تر کرده و سلامت و زیبایی پوستتان را بهبود ببخشید و مانع از بروز بسیاری از بیماری‌های پوستی شوید.
۶.مقداری ادویه کاری به غذاها اضافه کنید
زردچوبه ماده مصرفی در بسیاری از غذاها بوده و به کاهش التهاب پوستی کمک می‌کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد مکمل‌های حاوی زردچوبه (چه خوراکی یا موضعی) باعث افزایش میزان محافظت از سلول‌ها در برابر نور خورشید می‌شود، بنابراین سعی کنید این ادویه را که در پودر کاری هم وجود دارد به رژیم غذایی و مکمل خود اضافه کنید تا از آسیب‌های پوستی بیشتر پیشگیری کنید. 
۷.غذاها را مزه‌دار کنید
سعی کنید با ادویه‌هایی که قدرت مبارزه با التهاب را دارند به غذاهایتان رنگ و لعاب تازه‌ای بدهید. زنجبیل و دارچین هر دو سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و دارای ترکیبات ضدالتهاب هستند که می‌توانند به کاهش پفِ صورت کمک کنند و التهابات پوستی را کاهش دهند. 
۸.کمتر لبنیات مصرف کنید
اخیرا طی دو تحقیقی که در اروپا صورت گرفت مشخص شد ارتباط نزدیکی بین رژیم غذایی و آکنه وجود دارد – خصوصا زمانی که لبنیات هم در آن دخیل باشد. در یک لیوان شیر حدود ۶۰ هورمون وجود دارد (اعم از آلی و غیرآلی) و برخی از آن آندروژن‌ها (مانند تستسترون) باعث افزایش تولید چربی پوست و تغذیه آکنه می‌شوند. علاوه بر این، مصرف لبنیات باعث تحریک تولید انسولین می‌شود که مسبب بروز جوش است. اگر تصمیم دارید مصرف لبنیاتتان را قطع کنید، از این مسئله مطمئن باشید که منابع دیگری مانند ویتامین C ، ویتامین D و سایر مواد مغذی مهم موجود در شیر را جایگزین آن کنید.
۹.سبزیجات بخورید
خانم کیمبرلی اشنایدر، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «راه‌حل زیبایی با سم‌زدایی» می‌گوید از زمانی که بیمارانش غذاهایی را بیشتر می‌خورند که باعث تولید آلکالین می‌شود، در وضعیت پوست و موی آنها پیشرفت شاخصی مشاهده کرده است. اگر بدن شما خیلی اسیدی باشد، که این اتفاق در واقع زمانی رخ می‌دهد که رژیم غذایی‌تان نامتعادل باشد، این مسئله باعث از بین رفتن مواد معدنی حاوی آلکالین خواهد شد، موادی مانندی کلسیم، پتاسیم و منیزیم. این اختلال باعث کُند شدن عملکرد سم‌زدایی طبیعی بدن می‌شود. همانطور که میدانید این عملکرد باعث کاهش التهاب پوستی شده و به دفع طبیعی سموم از پوست کمک میکند. برای آنکه به روند شکل‌گیری آلکالین در بدن کمک کنید، به دنبال غذاهایی مانند جعفری، بادام، کلم، گلابی، لیمو و سیب بروید.
۱۰.چیزهایی بخورید که در برابر نور خورشید از شما محافظت می‌کنند
سعی کنید مصرف گیاهان را افزایش دهید: تحقیقات اخیر این مسئله را ثابت کرده است که جینسنگ آسیایی – ریشه‌ای که هزاران سال است در طبِ چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد – باعث کاهش میزان آسیب‌های وارده توسط پرتو فرابنفش خورشید شده و اگر به صورت خوراکی یا موضعی مصرف شود می‌تواند باعث کاهش آفتاب‌سوختگی شود. اشتباه نکنید – شما هنوز هم به ضد آفتاب نیاز دارید. پس از این درمان گیاهی تنها برای محافظت بیشتر در برابر نور خورشید استفاده کنید.
منبع: prevention 

۱۰ اسموتی خوشمزه برای داشتن پوستی زیبا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ