چگونه کفش مناسب انتخاب کنیم؟+ ترفندهایی کلیدی

پانته آ توتونپیان
در این چگونه نکات مربوط به خرید کفش مناسب را آورده ایم.

1
کفش کودکان
– اگر کودک نوپایی دارید که می‌خواهید برای اولین‌بار برایش کفش تهیه کنید باید نکات مختلفی مانند رنگ، جنس و راحتی آن را مورد توجه قرار دهید.
– برای کودکانی که برای اولین‌بار کفش به پا می‌کنند بهتر است از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید تا به پوشیدن کفش ترغیب شوند.
– این کودکان معمولا ساعات کمی‌ راه می‌روند، بنابراین استفاده از رنگ‌های روشن که زود کثیف می‌شود مشکل‌ساز نخواهد بود.
– کفش‌های پارچه‌ای که قیمت ارزان‌تری هم دارد می‌تواند گزینه خوبی برای این دسته از کودکان باشد. چرا که پای آنها به سرعت رشد می‌کند و کفش‌ها خیلی زود بلااستفاده می‌شود.
– اگر کودکتان بزرگتر و پرجنب‌ و جوش‌ تر است می‌توانید از کفش‌های چرمی ‌استفاده کنید. این کفش‌ها نرم و انعطاف‌پذیر است و برای تمیزکردنشان هم با مشکل کمتری روبه‌رو خواهید بود.
– دقت داشته باشید برای کودکان از کفش‌های تخت و بدون پاشنه استفاده کنید، چراکه این‌گونه کفش‌ها به پای آنها آسیب وارد نمی‌کند.

2
کفش ورزشی
– تصور رایجی که بین افراد وجود دارد این است که تمام کفش‌های کتانی، کفش ورزشی هستند. در حالی که کفش‌های ورزشی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند.
– هنگام خرید کفش ورزشی، از فروشنده بخواهید ​کفش ‌های طبی که گودی پا را پر می‌کند و مناسب پیاده‌ روی هستند به شما معرفی کند.
– داخل این کفش‌ها باید نرم و امکان گردش هوا در آنها وجود داشته باشد. از آنجا که هنگام ورزش فشار زیادی به پاشنه پا وارد می‌شود باید این قسمت به کمی‌ لژ انعطاف ‌پذیر مجهز باشد.

3
هنگام خرید کفش حتما جوراب به پا داشته باشید تا سایز مناسبی را انتخاب کنید.

4
برای خرید صندل مدل‌هایی را انتخاب کنید که کف آنها لیز نباشد. همچنین سطح تماس پا با صندل هم نباید طوری باشد که صندل از پا در بیاید.

5
برای آن‌ که مطمئن شوید کفش شما اندازه است پای خود را به جلوی کفش بچسبانید و انگشت خود را در انتهای کفش قرار دهید. فاصله‌ای به اندازه یک بند انگشت مناسب خواهد بود.

6
‌‌ توجه داشته باشید که کفش باید از همان ابتدا در پای شما راحت باشد؛ نه این‌ که منتظر بمانید تا کم‌ کم جا باز کند.

7
کفش‌های پلاستیکی نه برای کودکان و نه برای بزرگسالان چندان مناسب نیست. چراکه پا در این کفش‌ها عرق می‌کند و ممکن است دچار عفونت‌های قارچی شود. اگر از این کفش‌ها استفاده می‌کنید، جوراب را فراموش نکنید.

8
بهترین زمان خرید کفش هنگام غروب است، چراکه در ساعات اولیه روز پاها اندازه کوچکتری دارند.

انتخاب و خرید کفش مناسب

چگونه برای کودکمان کفش انتخاب کنیم؟

منبع : phow.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حسن

حسن

1395-04-30 - 14:11 پاسخ

بسیار عالی وآموزنده