کدام کشورها بدترین رژیم های غذایی دنیا را دارند؟!

jalalvand
برخی نژادها دارای تمایلات خاصی به خوردن مواد غذایی هستند و این باعث می شود که با مشکلات سلامت عدیده ای مواجه شوند. اگر کنجکاو شده اید که این کشورها چه خصوصیت هایی دارند، حتما مطلب زیر را بخوانید!

کارشناسان برای بدست آوردن سلامت به افراد توصیه می کنند از نوشیدن نوشابه و آب گاز دار خودداری کنند ودر عوض از آب یا آبمیوه های طبیعی استفاده کنند.

گفتنی است، محققان خوردن حداقل 4 و نیم فنجان میوه و سبزیجات در هر روز، یک عدد ماهی روغنی در طول هفته، یک فنجان غلات سبوس دار روزانه و حدود سه گرم نمک را در هر روز برای حفظ سلامت به افراد توصیه می کنند.

کارشناسان با بررسی رژیم غذایی در جوامع مختلف دریافتند که افراد ثروتمند و تحصیل کرده بیشتر از افراد متوسط به لحاظ مادی و بی سواد به خوردن مواد غذایی سالم و داشتن رژیم لاغری اهمیت می دهند و برعکس افراد بی سواد بیشتر به خوردن مواد غذایی پرچرب و شیرین تمایل دارند و اکثر آنها دارای اضافه وزن هستند.

عوامل دیگری چون نژاد ، جنیسیت، مکان زندگی، خانواده و دوستان، اغذیه فروشی های نزدیک محل زندگی ، استرس های شغلی، بروز جنگ و قحطسالی همگی در انتخاب مواد غذایی سالم یا ناسالم موثر است.

براساس آمارها بدترین رژیم غذایی در دنیا در اختیار سیاه پوستان در قاره های آفریقا ، آمریکا و اهالی کشورهای آمریکای جنوبی است که سبب شده اکثر آنها با مشکلات قلبی عروقی، فشار خون بالا و نیز اضافه وزن شدید مواجه باشند.

بهترین رژیم غذایی در دنیا متعلق به اهالی کشورهای اطراف دریای مدیترانه در قاره اروپا است که به نام رژیم غذایی مدیترانه ای شناخته می شود و حاوی غلات، میوه ، سبزیجات، روغن زیتون، شیر، دانه های آجیل، پروتئین کم چرب و کربوهیدرات به میزان مناسب است.

کارشناسان دانشگاه بوستون در مقاله خود که در جدید ترین شماره مجله JAMA به چاپ رسیده است عنوان کرده اند که رابطه رژیم غذایی و سطح تحصیلات و قومیت افراد را از بیت حدود 34 هزار نفر بالای 20 سال در کشورهای مختلف در فاصله سالهای 1999 تا 2012 بدست آورده اند.

منبع: جام جم سرا

لینک مرتبط: آیا در خوردن غذاهای سالم هم منعی وجود دارد؟

تا چه حد مجاز به مصرف تنقلات هستیم؟

خوردنی های دوست داشتنی که نمی دانستیم خطرناکند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ