معیار انتخاب خرمای سالم چیست؟!

faateme1366
مهندس نسترن محمدی در این باره گفت: خرما دارای طیف گسترده‌ای از مواد مغذی ضروری بوده و منبع بسیار خوبی از پتاسیم محسوب می‌شود.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: فقط خرماهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که بصورت کاملا بهداشتی فرآوری و بسته‌بندی شده و دارای شماره پروانه بهداشتی ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و آرم سازمان غذا و دارو باشند.

وی افزود: مقدار قند خرما رسیده در حدوده ۸۰ درصد و باقیمانده آن شامل پروتئین، فیبر و عناصر کمیاب است. استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن، توصیه شده است. این میوه، قند کاهش یافته در دوران روزه‌داری را جبران کرده و به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه‌داری بی‌تحرک شده است، به تحرک وا میدارد.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشاء گاهی سازمان غذا و دارو ادامه داد: خرما مقدار قابل توجهی اسیدفولیک به بدن می‌رساند که برای خون‌رسانی لازم است. خرما میوه‌ای است که زیادترین قند را در خود دارد و هر سه عدد خرما یک واحد میوه شمارش شده است. مصرف خرما سبب کنترل اشتها می‌شود و از پرخوری به هنگام افطار ممانعت می‌کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی در ادامه گفت: خرما ارزش غذایی فراوانی دارد، اما برای خرید و انتخاب آن باید بسیار دقیق بود، زیرا سطح چسبناکی دارد و آلودگی‌های مختلف را به سمت خود جذب می‌کند. از این رو فقط خرماهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که بصورت کاملا بهداشتی فرآوری و بسته‌بندی شده و دارای شماره پروانه بهداشتی ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و آرم سازمان غذا و دارو باشند.

منبع: ایسنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ