کاهش ریسک سرطان سینه با مصرف پروبیوتیک ها

a.mahammadi
به گفته محققان، مصرف پروبیوتیک ها ممکن است به افزایش نسبت باکتری های مفید در سینه که از ریسک ابتلا به سرطان سینه پیشگیری می کنند، کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز بیه نقل از مهر، یافته های محققان دانشگاه وسترن کانادا نشان می دهد لاکتوباسیلوس‌ و استرپتوکوک، از جمله باکتری های تقویت کننده سلامت، بیش از باکتری های سرطانی در سینه های سالم وجود دارند. هر دو گروه دارای ویژگی های ضدسرطانی هستند.
گروگر رید، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تحقیقات ما نشان می دهد زنان، و بخصوص آنهایی که در معرض خطر سرطان سینه هستند، باید برای افزایش نسبت باکتری های سالم درون سینه شان، پروبیوتیک لاکتوباسیلوس‌ مصرف کنند»
بالعکس در زنان مبتلا به سرطان سینه مشاهده شد میزان اشریشیا کولی و استافیلوکوک اپیدرمیدیس که باکتری های مضر محسوب می شوند، بالاست. این باکتری ها موجب تجزیه دورشته ای در DNA می شوند. این آسیب به DNA می تواند منجر به ابتلا به سرطان شود.
از اینرو محقان ادعا می کنند مصرف پروبیوتیک های نظیر سرشیر به حفاظت از زنان در مقابل سرطان سینه کمک می کند. به گفته محققان پروبیوتیک ها موجب تولید آنتی اکسیدان های می شوند که گونه های اکسیژن واکنشی را که موجب اسیب به DNA و در نهایت ابتلا به سرطان می شود، را خنثی می سازد.

منبع: سلامت نیوز

مهارکردن سرطان سینه با برخی مواد غذایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ