علائم پیش پا افتاده سرطان گلو!

faateme1366
سرطان گلو تا قبل از رسیدن به مراحل پیشرفته هیچ علامتی را نشان نمی دهد، اما گاهی تشخیص زودهنگام باعث می شود درمان موثرتری اعمال شود. اگر شما متوجه هر کدام از علائم زیر در خود شدید و یا اگر سابقه ی مصرف سیگار و مواد الکلی را دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 وجود توده در گلو و گردن

اگر متوجه ی وجود توده ای در گردن خود شدید که قبلا آن را نداشتید، آن را نشانی از سرطان گلو بدانید. این بدان معناست که احتمالا تومور از گلو به گردن متاستاز (انتشار سرطان از محل اصلی آن به بخش های دیگر بدن) کرده است.

توده ی سرطانی اغلب در زیر فک احساس می شود، اما ممکن است در بخش های دیگر گردن نیز دیده شود.

تغییر صدا

سرطان هایی که در محل تارهای صوتی شکل می گیرند، اغلب موجب تغییر صدای فرد می شوند. خوشبختانه این علامت باعث تشخیص زودهنگام بیماری می شود. اگر متوجه تغییر صدای خود شدید که پس از حدود دو هفته نیز رفع نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

شما یا همسرتان دچارHPV  هستید

ویروس پاپیلومای انسانی یا  HPVویروسی است که بیش تر از همه در طی آمیزش جنسی و از طریق تماس مستقیم پوست افراد انتقال می یابد. اکثر مردان و زنانی که دچار این عفونت هستند از این موضوع بی اطلاع می باشند، زیرا در بدن آنها علائم یا مشکلات بهداشتی ایجاد نمی شود. اما در برخی از موارد، انواع خاصی از HPV می توانند در قسمت های مختلف بدن باعث ایجاد زگیل و یا زگیل تناسلی شوند.

در موارد دیگر، انواع خاصی از HPV می توانند ضایعات پیش سرطانی (یعنی نواحی دارای بافت های غیرطبیعی) یا سرطان ایجاد نمایند. این ویروس احتمال ابتلای زنان به سرطان دهانه ی رحم را تا حد زیادی افزایش می دهد و در مردان بیش از زنان موجب بروز سرطان گلو می شود که برخی موارد به علت رابطه ی جنسی دهانی است.

درد در هنگام جویدن غذا، بلع مشکل غذا، خشونت صدا و زخم گلو که بهبود نمی یابد از علائم سرطان گلو هستند.

احساس وجود چیزی در گلو

اگر همیشه احساس می کنید چیزی مانند یک جسم خارجی در گلوی شما گیر کرده است، می تواند به معنی وجود یک تومور باشد که مانند یک مانع در راه گلو قرار گرفته است. بنابراین بلع دشوار غذا نیز می تواند از دیگر علائم سرطان گلو باشد.

سرفه های خونی

بسیاری از بیماری های دیگر نیز می توانند موجب بروز سرفه های خونی شوند مانند برونشیت و ذات الریه. در سرطان گلو نیز سرفه های خونی همراه با خون روشن وجود دارد و ممکن است در بزاق حباب مشاهده شود.

گلودرد مداوم

اگر دچار گلودرد مداوم و خارش دار هستید، باید آن را نشانه احتمالی سرطان گلو در نظر بگیرید. تومورهایی که در این منطقه و اغلب زیر تارهای صوتی تشکیل می شوند، موجب بروز این علامت خواهند شد.

منبع: تبیان

درمان آسم و بیماریهای تنفسی با معجونی طبیعی جایگزین پنی سیلین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ