کاربردهای عجیب خیار در زیبایی !

پانته آ توتونپیان
تکه های خنک و تازه ی خیار، تنها استفاده شان درست کردن سالاد نیست. با دیدن خیار روی چشم افراد، بیشتر مصرف زیبایی آن به ذهن می رسد. این میوه مقدار زیادی آب دارد که باعث آرامش مردمک چشم می شود. البته تنها به دلیل مردمک چشم نیست که استفاده از این میوه برای چشم به شما توصیه می شود.

پس از برنزه کردن و آفتاب سوختگی
زیاد در معرض آفتاب ماندن، صدمات جبران ناپذیری را به پوست وارد می سازد. این صدمات به پوست صورت بیشتر است، چرا که پوست لطیف و نازکی دارد. برای خنک کردن پوست، پس از آفتاب سوختگی، بهتر است خیار روی چشمان و کل صورت خود قرار دهید. خیار سرشار از ماده سیلیس است که بافت های پیوندی سالم را تقویت می کند. تعدادی تکه خیار روی پوست صورت و چشمان خود قرار دهید و 5 تا 10 دقیقه منتظر بمانید تا از آفتاب سوختگی رها شوید. استفاده از تکه های خیار روی چشم، بهترین کار بعد از برنزه کردن است، چرا که مراقبت بیشتری از پوست به عمل می آورد و رطوبت پوست را تامین می کند.

پس از گریه کردن
پس از گریه کردن، پوست دور چشم باد می کند و باعث می شد چشمان قرمز و پف کرده به نظر برسند. این پف کردن با پف کردن مردمک چشم به دلیل کم خوابی، کاملا تفاوت دارد. با افزایش گریه، چشمان (همچنین پلک چشم) ممکن است آن چنان متورم شوند که باعث خارش چشم و درد شوند. قرار دادن خیار به روی چشم می تواند از این درد و قرمزی چشم بکاهد و البته سردی خیار می توانید باعث آرامش و کاهش استرس شود.

برای رفع کک و مک
خیار برای رفع کک و مک هم استفاده می شود. علاوه بر تکه های کوچک خیار که روی چشم می گذارید، ماسکی که از خیار درست شده باشد را نیز به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید تا کک و مک صورت تان به روشی طبیعی کم شود. شاید این کاربرد خیار بسیار عجیب به نظر برسد، اما جالب است که بدانید زنان فرانسوی سال هاست که نوشیدنی خیار را برای رفع کک و مک خود استفاده می کنند.

زمان تب و التهاب
خیار تنها برای رها شدن از گرمای تابستان یا پس از یک حمام داغ استفاده نمی شود. این تکه های کوچک می توانند در کنار خواب، دارو و مراقبت روزانه، آرامش نسبی را در زمانی که مریض هستید به شما برگردانند. خیاری که روی چشم قرار می دهید، تب بالا و التهاب های ناشی از آلرژی های آزاردهنده را کاهش می دهد.

نکات و هشدارها
اگر چشمان تان به دلیل استفاده طولانی مدت از لنز، خشک شده و خارش دارد می توانید روی چشمان خود خیار بگذارید.

منبع :phow.ir

فواید خیار برای پوست زیر چشم

درمان‌ خانگی حلقه‌‌ دور چشم با سیب‌زمینی و خیار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ