12 گام جهت کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

a.mahammadi
در سال 2011 نزدیک به 300 هزار زن در ایالات متحده با سرطان پستان تشخیص داده شدند و این بیماری تقریبا برای 40 هزار نفر از آنها کشنده بود. سرطان پستان در میان زنان آمریکایی حتی شایع تر از بیماری های قلبی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،با این حال بسیاری از تغییرات شیوه زندگی نه تنها خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد بلکه با کاهش خطر بسیاری از سرطان های دیگر نیز در ارتباط است. در اینجا به 12 پیشنهاد برای کم کردن خطر ابتلا به این سرطان اشاره شده است:
اتاق خوابتان را خاموش نگه دارید: بدن شما هورمون ملاتونین را که در برابر سرطان سینه محافظت ایجاد می کند، تنها در تاریکی رها می کند. بنابراین مهم است که هنگام خواب تمام دستگاه های الکترونیکی و حتی چراغ ها خاموش باشند. ملاتونین یک آنتی اکسیدان قوی با طیف گسترده ای از خواص درمانی است از جمله محافظت در برابر بیماری های عصبی، مانند آلزایمر. این هورمون باعث بهبود نتایج درمان در مبتلایان به سرطان می شود و حتی از کاهش خطر وقوع میگرن نیز جلوگیری می شود. از آنجا که تولید ملاتونین در بدن بعد از 40 سالگی کند می شود، مصرف مکمل آن به زنان یائسه توصیه می گردد.
منظم ورزش کنید: مطالعات نشان داده اند افرادی که د رمجموع 4 ساعت در هر هفته ورزش می کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه را به طور قابل توجیهی کمتر تجربه می نمایند. ورزش با کنترل وزن، به طور شناخته شده ای تاثیرات مثبت بر بسیاری از جنبه های سلامت دارد.
مصرف نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید: مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان سینه را تا حد زیادی افزایش می دهد. به کسانی که قصد کنار گذاشتن الکل را دارند، توصیه می شود مکمل های ویتامین ب کمپلکس را برای محافظت از بافت سینه که می تواند در برابر الکل آسیب پذیر باشد، مصرف کنند.
حداقل 20 دقیقه در روز نور خورشید دریافت کنید: این کار کمک می کند ویتامین دی بیشتری توسط بدن تان جذب و سنتز شود. تحقیقات نشان داده است زنان یائسه ای که بیشترین میزان ویتامنی دی را از نور آفتاب به دست می آورند، بسیار کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. توصیه بر استفاده از ویتامین دی 3، به میزان 1500 واحد در روز است و اگر شما سطوح پایین تر آن را داشته باشید، به احتمال زیاد دوزهای بالاتر تجویز خواهد شد. یک آزمایش خون ساده می تواند مشخص کند میزان نیاز روزانه شما به ویتامین دی 3 چقدر است.
از آفت کش ها و مواد سمی پرهیز کنید: این محصولات حاوی مواد شیمیایی است که منجر به اختلال هورمونی می شود.
روزانه به میزان کافی ید دریافت کنید: نشان داده شده که مکمل های ید برای از بین بردن سلول های غیر طبیعی که متمایل هستند به سلول های سرطانی تبدیل شوند، مفیدند. تنها باید دوز مورد نیاز روزانه به تجویز پزشک باشد.
از مکمل های پروبیوتیک غافل نشوید: مصرف پروبیوتیک ها یک لیست طولانی از مزایای سلامتی دارد شامل کمک به تفکیک مناسب استروژن که هورمونی دخیل در سرطان سینه است.
استرس را از خودتان دور کنید: استرس سطح هورمون کورتیزول را افزایش می دهد و این روند با بسیاری از مسائل جدی سلامت در ارتباط است از جمله افزایش اضطراب، افزایش وزن، و سرطان سینه. در عوض راهکارهای کاهش استرس مانند مدیتیشن منجر به کاهش سطح کورتیزول و افزایش سطح سروتونین می شود. سروتونین نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند بلکه یک عنصر مهم برای مبارزه با سرطان است.
نوشیدن آب از بطری های پلاستیکی را متوقف کنید: بیسفنول آ یا همانBPAیک ماده شیمیایی است که در ساخت بطری های پلاستیکی پلی کربنات که برای نگهداری نوشیدنی ها و شیر کودکان مورد استفاده قرار می گیرد، بکار می رود. این ماده شیمیایی با خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. بهتر است این بطری ها را کنار بگذارید و از بطری های شیشه ای بدونBPAو همراه با یک فیلتر کارآمد استفاده کنید.
هفته ای دو بار کلم بروکلی بخورید: کلم بروکلی حاوی یک ماده شناخته شده به عنوان ایندول-3-کاربینول است که از توازن استروژن در بدن و محافظت از سلول های سینه می شود.
هیچ وقت سیگار نکشید: هرگز سیگار نکشید و یا در محیطی که دود سیگار هست، قرار نگیرید. زنان سیگاری 40 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند اما ترک آن بلافاصله تاثیرات سودمندی در کاهش این خطر برجای می‌گذارد.
یک رژیم غذایی پیشگیری از سرطان را دنبال کنید: برای جلوگیری از بروز این بیماری مصرف ریزمغذی ‌های گیاهی را با خوردن مقادیر زیادی از میوه‌ ها، سبزی‌ ها، غلات سبوس‌ دار، دانه ‌ها، خشکبار و حبوبات افزایش دهید. در یک رژیم غذایی برای مقابله با سرطان سینه حتما مواد غذایی زیر را بگنجانید:
مواد غذایی سرشار از فیبر خوراکی که از مقدار انواع سرطان‌ زای استروژن در جریان خون می ‌کاهند و تا 54 درصد احتمال بروز این سرطان را کاهش می ‌دهند.
دانه سویا و محصولات آن مثل «توفو» نیز احتمال سرطان سینه را کاهش می ‌دهند البته در این مورد باید از مصرف زیاد محصولات شیرین شده و تصفیه شده سویا خودداری کرد.
سبزیجات خانواده سیر و پیاز تاثیر سرطان ‌زای مولکول‌ های رادیکال آزاد را خنثی کرده و مانع از تکثیر سلول های سرطانی می‌ شوند.

منبع: سلامت نیوز

کاهش ریسک سرطان سینه با مصرف پروبیوتیک ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ