چطور با مدیتیشن وزن کم کنیم؟-قسمت اول

مهرناز زاوه
در این مطلب قصد داریم در مورد اهمیت مدیتیشن و نقش آن در کاهش وزن صحبت کنیم. به‌کارگیری مغز برای کاهش وزن یک پروسه زمان‌بر است، اما لازم نیست نگران باشید. شروع کار آسان است!

آیا شما هم برای کاهش وزن مشکل دارید و می‌خواهید به هر نحوی که شده جلوی اشتهایتان را بگیرید؟ گاهی اوقات آنقدر مشغله داریم که اصلا به چیزهایی که می‌خوریم توجه نمی‌کنیم و در نتیجه وزن اضافه می‌کنیم. لین گلدبرگ که مربی مدیتیشن است می‌گوید: «تلاش برای کاهش وزن در جهان پرمشغله امروزی کار بسیار دشواری است.»
در این مطلب قصد داریم در مورد اهمیت مدیتیشن و نقش آن در کاهش وزن صحبت کنیم. به‌کارگیری مغز برای کاهش وزن یک پروسه زمان‌بر است، اما لازم نیست نگران باشید. شروع کار آسان است! خبر خوب این است که می‌توانید به شیوه‌های مختلف بر اشتهای خود غلبه کنید.
اول صبح مدیتیشن کنید
آغاز کردن روز با تمرینات مدیتیشن کمک می‌کند که در طول روز بیشتر بر اهداف خود متمرکز شوید. آگاهی‌بخشی ذهنی روشی است که به آرامش بیشتر شما می‌انجامد و کیفیت زندگی روزانه شما را نیز بهبود می‌بخشد.
قبل از هر وعده غذایی مدیتیشن کنید
هروقت می‌خواهید غذا بخورید یا یک میان‌وعده کوچک میل کنید، نسبت به آنچه می‌خورید آگاه باشید. آیا تا به حال شده که به خاطر مشغله زیاد، یک وعده غذایی را بدون فکر کردن درباره آن خورده باشید؟ ما اغلب در میان راه، حین انجام کار یا تماشای تلویزیون غذا می‌خوریم. همچنین ممکن است وقتی داریم برای خانواده شام تهیه می‌کنیم، نیمی از غذا را پیش از آنکه به روی میز بیاید، در آشپزخانه بخوریم. هر بار که می‌خواهید غذا بخورید، غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنید. قبل از هر گازی که می‌زنید، کمی مکث کرده و تفکر کنید. سعی کنید در زمان حال باشید و ذهن‌تان را با مدیتیشن تمرین دهید.
تمرینات صبح خود را چطور آغاز کنید
اگر قبل از این مدیتیشن نکرده‌اید، ممکن است انجام آن کمی برایتان سخت باشد. اما ما شما را راهنمایی می‌کنیم. نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند، به مبتدیان کمک می‌کند که تمرینات خود را به آسانی آغاز نمایند. یک برنامه مدیتیشن مناسب پیدا کنید، مثل آنهایی که در قالب نرم‌افزارهای مدیتیشن عرضه می‌شوند. این برنامه‌ها کمک می‌کنند که نحوه مدیتیشن سریع و موثر را یاد بگیرید.
یافتن یک برنامه غذایی یا برنامه کاهش وزن خاص کمک می‌کند که راحت‌تر شروع کنید. سعی کنید از راهنمایی‌های یک مربی هم استفاده کنید. یک مربی باتجربه به شما کمک می‌کند که با اتخاذ یک برنامه مناسب، در مسیر موفقیت گام بردارید.
هر روز صبح وقتی شروع به مدیتیشن می‌کنید، یک هدف برای خود تعیین کرده و هر چند وقت یک بار آن را به خودتان یادآور شوید. چرا می‌خواهید وزن کم کنید؟ چه چیزی برای شما اهمیت دارد؟ فکر کردن درباره این پرسش‌ها کمک می‌کند که در طول روز با آگاهی بیشتری غذا بخورید.
چطور آگاهانه غذا بخورید
اگر مطمئن نیستید که چطور باید آگاهانه غذا بخورید، از نکات لین استفاده کنید:
قبل از اینکه بنشینید و غذا بخورید، سعی کنید بدن و مغزتان را در راستای همدیگر متمرکز کنید. گاهی اوقات پیش می‌آید که بدن ما پشت میز شام نشسته، در حالیکه مغزمان هنوز در دفتر کار سیر می‌کند. بنابراین به جای اینکه حین تماشای تلویزیون یا ارسال اس‌ام‌اس غذا بخورید، سعی کنید به آنچه می‌خورید توجه کنید.
بر آنچه حس می‌کنید، تمرکز کنید. آیا به این خاطر غذا می‌خورید که گرسنه هستید، یا صرفا به این خاطر که زمان شام فرا رسیده است؟ اندازه لقمه‌ها نیز اهمیت دارد. اغلب افراد تمام خوراکی‌هایی را که در بشقاب‌شان است تا آخر می‌خورند. آهسته غذا بخورید و غذا را مزه مزه کنید. با این کار نه تنها از آن بیشتر لذت می‌‌برید، بلکه می‌فهمید کی سیر شده‌اید.
منبع: msn 

قسمت دوم را اینجا بخوانید

ترفندهای ذهنی برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ