کوکوی بادمجان، یک افطاری خوشمزه برای ماه روزه!

jalalvand
برای این وعده غذایی دستور آموزش غذایی را داریم که دوست مهربان، قلب و روده شماست. بادمجان عملکرد پمپاژ بطن‌های قلب را تقویت می‌کند. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است که برای مقابله با سرطان مفید است.

روش‌های معمول برای طبخ بادمجان از خورشت گرفته تا دلمه و کشک بادمجان و…در آشپزخانه بسیاری از کدبانوهای ایرانی جای مخصوصی دارد. این بار می‌خواهیم به روش طبخی برای این خوشمزه سیاه بپردازیم که می‌تواند برای سفره افطار و شام مهمانی‌های خانوادگی هم غذای جدیدی باشد. برای تهیه کوکوی بادمجان به این مواد نیاز دارید:

بادمجان متوسط قلمی: 4 عدد

کدو سبز قلمی: 3 عدد

سیب‌زمینی متوسط: 3 عدد

پیاز متوسط: 2 عدد

گوجه‌فرنگی متوسط: یک عدد

پودر سوخاری: یک قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای رنگی: یک عدد

تخم‌مرغ: 4 عدد

روغن، نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

برای اولین کار در طبخ بادمجان، باید قبل از پختن، بادمجان را پوست بگیرید و هرکدام را به دو قسمت تقسیم کرده و روی آن نمک بپاشید و در آب خنک بگذارید که آب سیاه آن خارج شود.

این کار باعث می‌شود مواد نفاخ و تلخی آن گرفته شود. بعد از این کار بادمجان‌ها را بشویید و نگینی خرد کنید. پیاز، سیب‌زمینی و کدو را هم نگینی خرد کنید. هرکدام از این مواد را به تنهایی تفت دهید و روی کاغذ خشک‌کن یا در سبد بگذارید که روغن اضافی آن گرفته شود.

تخم‌مرغ‌ها را در ظرف جداگانه‌ای شکسته و خوب مخلوط کنید تا بوی تخم‌مرغ از کوکویتان به مشام نرسد. زردچوبه، فلفل، نمک و پودرسوخاری را هم به آن بیفزایید و با سبزیجات سرخ شده مخلوط کنید و در تابه بریزید.

گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. فلفل دلمه را هم نگینی خرد کنید و روی موادتان در تابه بریزید. یک سمت کوکو که سرخ شد برگردانید تا سمت دوم سرخ شود. روی کوکو تان را می‌توانید با خلال پسته و بادام و خیارشور تزئین کنید.

منبع: چاردیواری

لینک مرتبط: بهترین نوشیدنی برای ماه روزه +طرز تهیه ساده

بهترین و سالمترین خوراکی ها برای سحری کدام اند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ